Witte plekjes op tanden

's nachts slaap ik met mijn mond open. Als ik dan wakker word in de ochtend heb ik op de plek waar mijn tanden zichtbaar zijn als ik met mijn mond open slaap (mijn 2 voor tanden) lelijke witte plekken. Waarschijnlijk doordat er dan geen speeksel op komt en het een soort van uitdroogt. Hoe kan ik dit voorkomen? (Behalve met mijn mond dicht slapen want dat lukt niet)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijg je het weg met tandenpoetsen of iets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas niet. Gaat na een paar uur pas weer weg. Maar het staat zo lelijk als ik lach.

Het beste antwoord

Ik heb weleens gehoord dat je een te kort aan kalk kan hebben Net als witte plekjes op je nagel
Vraag anders je tandarts misschien weet hij het
Uitdrogen lijkt me namelijk onwaarschijnlijk
Drink je veel melk of zuivelproducten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens het avondeten een glas melk, meer niet.
Maar het kan ook niet uitgedroogd zijn, maar gewoon droog omdat er geen speeksel op komt, want het is precies dat stukje wat zichtbaar is als mijn mond open is.