Wat zijn de bijkomende kosten van een kunstgebit?

mijn man heeft ongeveer eenhalf jaar een kunstgebit waarvoor hij toen bijna 500 euro voor heeft betaald. is het gebruikelijk dat je bij het afronden dus echt passend maken van het geheel weer moet betalen ongeveer 300 euro

Toegevoegd na 1 dag:
met het afronden bedoel ik, na allerlei vulling op het gebit, er opnieuw gehapt moet worden en dan wordt het gebit pas definitief. hier moet dus opnieuw voor betaald worden, is dit normaal??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Het beste antwoord

Op het moment dat u man een frame heeft en er echte tanden getrokken moeten worden word het frame aangepast om als tijdelijke prothese te voldoen. Dit is omdat het kaakbot 3 maanden de tijd nodig heeft om te herstellen. Na de drie maanden kan er een definitief gebit gemaakt worden. Hier word een zacht laagje bij de meeste mensen in gezet dat heet rebasen. Omdat het laagje zacht is moet het soms worden vervangen wat ook weer kosten met zich mee brengt. Aangezien u man geen tanden meer in de mond heeft zal de kaak namelijk slinken en zo kan het gebit makelijk worden aangepast. Er zijn standaard tarieven voor zo´n behandeling. Ik weet niet of de tandtechnieker )hij maakt het gebit) ook standaard tarieven heeft. U kan bij u tandarts vragen of hij de rekening voor u uitprint dan kan u zien waar het geld allemaal vandaan komt. Eventueel kan u dan met u verzekeraar over leggen of het klopt. Heel veel succes zowel met de rekening als het gebit.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.tandartsplein.nl/dossiers/informatie/tarieven-tandarts.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee, gebruikelijk is dat je een jaar garantie krijgt.
ik ben dat eerste jaar meermaals teruggegaan, zonder een cent bijbetaling.
13 jaar geleden
Mijn moeder heeft ook een kunstgebit en heeft vorig jaar een nieuw gehad en die was in totaal bijna 1000 euro kwijt.
Wel kreeg ze van de verzekering 450 euro vergoed.

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb wel ooit gehoord dat als je voor de 1e keer een kunstgebit je krijgt je inderdaad na een tijdje weer een nieuw{definitief} krijgt omdat je raak dan pas helemaal genezen is na het trekken van alle tanden.Maar ik kan uit je vraag niet opmaken of dat bij je man het geval is.
En ja dan zal er dus opnieuw betaald moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja voor mijn man is dit het 1e gebit