Verlies je ook gewicht met krachttraining?

Ik doe naast een half uur flink doorlopen op de loopband 1 a 1,5 uur krachttraining, mijn doel is wel om gewicht te verliezen. Hiervoor nooit echt gesport op lang rondlopen in de stad oid na.

een jaar geleden
1K
Ritsuka
een jaar geleden
Pas wel op als je ineens veel gaat sporten. Ga je dit volhouden?
Janjen
een jaar geleden
Tot nu toe een maand of 2 bezig en vind het steeds fijner worden

Antwoorden (2)

Of je gewicht gaat verliezen, is niet zomaar te zeggen. Daarvoor moet je weten wat je eet, en hoeveel je eet.

Maar als jij je eten exact hetzelfde zou houden, en je voegt meer beweging op een dag toe, dan zul je afvallen.
Probeer eens een paar dagen bij te houden wat je eet. Dit kan verhelderend werken.
Voor veel mensen is meer eiwitten en meer groente toevoegen een goed doel.
Kijk eens of je 80-100 gram eiwitten per dag kunt halen, dit is belangrijk voor behoud van spiermassa bij afvallen.
Toegevoegd op 23 maart 2023 05:18: tekst
een jaar geleden
Ja, krachttraining helpt bij het verliezen van gewicht. Door krachttraining verbrand je calorieën en bouw je spiermassa op. Dit helpt bij het verliezen van gewicht. Het is echter belangrijk om ook een gezond dieet te volgen om gewicht te verliezen.
9 maanden geleden