Waarom val ik niet meer af?

Ik woog vroeger 100 kilo momenteel 70 kilo, nou woog ik vorige week nog 69 kilo. Ik eet 1400/1500 calorieen per dag. Mijn lengte is 1.73. Ik kom dus zelfs aan? Mijn doel is 65 kilo.
+ ik doe 5x per week intensieve kracht training

een jaar geleden
1.9K
Ritsuka
een jaar geleden
Schommeling van 2-3 kg is normaal hoor. Je kan vocht vasthoudenbof nog niet gepoept hebben, dat heeft invloed.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
We weten niet wat een gezond gewicht voor je is. Gezond afvallen doe je niet door minder te eten. Dan gaat je lichaam in de spaarstand en ga je eerder spierweefsel dan vetweefsel afbreken en krijg je te weinig voedingsstoffen binnen. Wat je zóu moeten doen, is de vetverbranding aanzetten, door anders te eten en eventueel wat voedingssupplementen die kunnen helpen om de insulinegevoeligheid te verbeteren. Vet en oplosbare vezels helpen om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden, waardoor je minder vet opslaat.
Ritsuka
een jaar geleden
Hoeveel gram eiwitten eet je op een dag? 100-140 gr is mooi streven
Hoeveel uur slaap je? 7-8 uur is aangeraden
Hoeveel stappen zet je op een dag? 7500-10000 is mooi doel

Antwoorden (3)

Spieren zijn zwaarder dan vet, dus als je meer gespierd raakt, kan het zijn dat je aankomt, terwijl je wel vet kwijtraakt. En verder is een schommeling van een kilo niet heel gek, de ene keer drink je wat meer (ook water), houdt je wat meer vocht vast, door warmte of bijv. je menstruatie (als dat aan de orde is).
Afvallen is een kwestie van meer calorieën verbruiken dan je binnen krijgt. Maar als ik dat zo lees is dat bij jou wel goed in balans.
een jaar geleden
Ericojansen
een jaar geleden
Ik zit nu momenteel 3 weken hier beetje vast. Zou bijna denken niet lichter kan dan dit heb ook gelezen soort plateu is niet meer verder kan? Denk zelf niet gespierder kan raken met groot calorie te kort.
Er kunnen meerdere redenen zijn, waarom je niet meer afvalt.
Eén daarvan is het aantal caloriën, dat je dagelijks tot je neemt. Het lijkt erop, dat je een crashdieet volgt. Er kan sprake zijn van een crashdieet als je dagelijks nog maar 1500 caloriën tot je neemt. Zo'n crashdieet werkt voor een korte periode. Maar daarna zal je metabolisme vertragen, waardoor het effect verdwijnt.
Door het crashdieet heeft je lichaam mogelijk voor langere tijd te weinig voedsel gehad om normaal te functioneren. Hierdoor kan de stofwisselingssnelheid afnemen, waardoor je minder caloriën verbrandt. Dit kan tegengegaan worden door te gaan sporten. En je geeft aan, dat je dat ook bent gaan doen. Dus de vertraging van jouw stofwisseling is waarschijnlijk niet een oorzaak van het niet meer afvallen.
Een andere reden van het niet meer afvallen kan bij jou zijn, dat door de krachttraining jouw spiermassa is toegenomen. En dat is eigenlijk positief. Het volgen van een dieet zorgt voor het afnemen van vocht. De krachttraining zorgt voor de afname van lichaamsvet.
De link leidt je naar een pagina waar 11 redenen worden beschreven en uitgebreid toegelicht, voor het niet meer afvallen. De redenen, die ik heb genoemd, worden hier ook genoemd.
een jaar geleden
Ericojansen
een jaar geleden
Goedendag anne! Dankje voor reactie ik had zelf gelezen crash dieet vanaf 1200 calorieen telt 1500 wel minimale is. Zelf denk ik dat spier toennamen niet mogelijk is met zo groot calorie te kort. + doe de kracht training nu bijna 2 jaar.
Persoonlijk denk ik dat je te weinig eet. 1400/1500 kcal is weinig voor een gemiddeld persoon van 1.73, laat staan als je ook nog eens 5x per week intensief sport.
Uit eigen ervaring weet ik dat diëten op termijn niet werkt, je komt hierna heel snel weer aan, mogelijk mee dan waar je mee begon.
Ik zou je willen adviseren naar een diëtist te gaan. Zo iemand kan meekijken naar wat je nu eet en je helpen de minimale hoeveelheid aanpassingen te maken, zodat je een "normaal" eetpatroon te ontwikkelen waarmee je je doel kan halen en houden. Succes!
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden