Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kom je aan van pepermunt? Werkt het laxerend?

Ik ben verslaafd geraakt aan pepermunt en ben bang dat ik ervan aankom:(

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.4K
Amadea
2 jaar geleden
Om welke pepermuntsoort gaat het?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Pepermunt bevat 8 kcal per portie (2 gram)
Als je 50 pepermuntjes zou eten,krijg je 400 kcal aan suiker binnen.

Of je daarvan aankomt is niet te zeggen, dat ligt er aan wat je verder op een dag eet en drinkt.
Bijgevoegde afbeelding is voedingswaarde per 100 gram.

Veel pepermunt zou maagklachten kunnen geven: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/pepermunt
(Lees meer...)
Toegevoegd op 27 februari 2022 15:17: tekst
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ah oke, nou ik krijg sondevoeding normaal gezien alleen dat smokkel ik weg dus krijg alleen veel pepermunt binnen op een dag
Ritsuka
2 jaar geleden
In het geval van sondevoeding zou ik je behandelend arts raadplegen of dit kwaad kan.
Inekez1
2 jaar geleden
Als je sondevoeding nodig hebt, dan is er kennelijk al een probleem in je voeding en/of maag-darmstelsel. Als je dan ook nog de sondevoeding NIET neemt en ALLEEN maar pepermuntjes eet, dan maak je het probleem alleen maar groter. In pepermuntjes zit eigenlijk alleen maar suiker, verder helemaal niks aan voedingsstoffen, vezels of vitaminen. Ik ben geen arts, maar kan je zo wel vertellen dat dit niet gezond is. Het pepermuntje is niet zozeer ongezond, maar het weglaten van alle benodigde voedingsstoffen is WEL heel ongezond. Juist van dat gebrek aan gezonde voeding raken je darmen in de war en daar kun je dan ook een bolle opgezette buik van krijgen, terwijl de rest van je lijf er uit gaat zien als een mager skelet. Door gezond te eten (tijdelijk via sondevoeding of drinkvoeding), niet te veel maar ook zeker niet te weinig, kun je een mooi lichaam krijgen. Door alle voeding te weigeren ga je niet mooier worden! Wees eerlijk tegen je behandelaar en volg de adviezen op.
tinus1969
2 jaar geleden
De grote hoeveelheid suiker stimuleert waarschijnlijk het hongergevoel waardoor je ook verder meer eet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding