Wat kan ik het beste eten voor een gezond lichaam?

Hey, ik ben van plan vanaf morgen gezonder te leven in de hoop dat ik er in de zomer iets beter uit zie. Ik wil elke dag naar de sportschool en gezonder eten, maar heeft iemand tips wat ik het best zou kunnen eten? Alle tips zijn welkom :) Ik wil vooral snel van vet af en dat omzetten in spier...

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
2 jaar geleden
Elke dag sportschool? Hoe lang ga je dat volhouden?
Ritsuka
2 jaar geleden
Houd een paar dagen precies bij wat je nu eet en drinkt, met een keukenweegschaal en app als My Fitness Pal of Cronometer (of andere tracking app).
Daarna kun je kijken wat je kan verbeteren.

Antwoorden (1)

Goede voeding zorgt voor genoeg energie en voedingsstoffen voor uw lichaam: eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines, mineralen, vezels en voldoende vocht. Met goede voeding verkleint u uw kans op ziektes, zoals diabetes mellitus, kanker en hart- en vaatziekten, en u voelt zich fitter.

Goede voeding wil zeggen:

veel groente en fruit
veel volkoren producten
wekelijks peulvruchten
ongeveer 3 eieren per week
elke dag een handvol ongezouten noten
enkele porties zuivel per dag, zoals melk of yoghurt
één keer per week vis, liefst vette vis, bijvoorbeeld haring, heilbot, zalm of makreel
weinig producten gemaakt van witte tarwebloem, zoals witbrood, koekjes, biscuits, zoutjes
weinig rood of bewerkt vlees, zoals worst of vleeswaar. Rood vlees is al het vlees dat komt van koeien, schapen, geiten en varkens.
weinig zoete dranken waarin suiker zit, zoals sap en fris
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Vraagsteller vraagt nadrukkelijk 'ik wil vet omzetten in spier'. Dan moet je relatief eiwitrijk eten, eiwitrijker dan het bovenstaande suggereert. Veel zuivel, ruim vlees. Verder is de angst voor rood vlees overdreven.