Is een stevig ontbijt in de ochtend beter dan 's avonds een goede maaltijd?

s' Ochtends
4 hard gekookte eieren
paar blaadjes peterselie
thee zonder suiker
5 olijven
Om aan te vullen magere Franse kwark
s' Avonds wat de pot schaft
Ben overgegaan op bruin brood.
Tussendoor natuurlijk veel water.
Loop een aantal avonden in de week een half uur.
BMI 34.
Wat is beter een stevig of een lichte ontbijt?

3 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Wat is je doel?
Indien minder calorieën een lichte ontbijt.
Gevarieerd en net mate is beste (krijgt je lichaam alle voedingsstoffen).
Ritsuka
3 jaar geleden
eet je op een hele dag alleen 4 eieren, 5 olijven, kwark (hoeveel?), en avondeten?
Amadea
3 jaar geleden
Bedoel je met overgegaan op bruin brood dat je daar nu mee ontbijt in plaats van met 4 eieren? Eet je geen fruit?
fremar
3 jaar geleden
BMI 34? ga dan maar eens vlug bij een diëtist te rade...
SnakeEye
3 jaar geleden
Doel is om minimaal 5 kg af te vallen, het liefst 10. Tussendoor wat fruit en nootjes. s' Ochtends geen brood. s' Avonds 2 plakken bruin brood.
Amadea
3 jaar geleden
Het is geen goede keuze om een normale avondmaaltijd te vervangen door 2 sneetjes brood. Je hebt groente, vlees en aardappels of soortgelijke voedingsmiddelen nodig!

Antwoorden (1)

Ja. Zoals de Britten zeggen: 'Eat breakfast like a king, lunch like a prince, and dinner like a pauper.'
Een stevig ontbijt (met veel eiwitten) stilt langdurig je hongergevoel , waardoor je netto over de hele dag minder eet.