Als je lichaam geen grote hoeveelheid suiker gewend is kan het bij grote suiker innamen dan langer?

Als je lichaam geen grote hoeveelheid suiker gewend is kan het bij grote suiker innamen dan langer duren voordat het uit je lichaam is ik ben namelijk een vrij gezond persoon heb elke dag verse groente en fruit eet bijna nooit vet en snoep bijna alleen in het weekend heb een suiker test laten doen in het ziekenhuis (nuchter) en kreeg een drankje wat naar mijn mening pure suiker was toen zijden ze dat mijn waardes niet goed waren en kreeg ik een apparaatje mee naar huis en een dieet wat niet veel afwijkt van mn gewone gang van zaken maar nu ik die test thuis doe voor het eten en 1 uur na het eten zijn mn waardes helemaal inorde zelfs als ik tussendoor snoep of frisdrank eet en drink daarom wil ik weten of het kan dat de waardes in het ziekenhuis niet goed waren omdat mijn lichaam zoveel suiker gewoon niet gewend is en daar heftig op reageerde ofzo ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Je kan niet zo maar een suikertest laten doen in het ziekenhuis, dus er zit een geschiedenis achter jouw vraag. De huisarts heeft zeer waarschijnlijk een glucosetolerantietest aangevraagd en daarom ben je bloed wezen prikken. Er moeten voor de arts dus aanwijzingen zijn geweest om deze test aan te vragen.
Je glucosetolerantie wordt gemeten met een orale glucosetolerantietest (OGTT). Daarbij krijg je een suikerdrankje, en daarna wordt een paar uur lang de bloedsuikerwaarde gemeten. Te hoge bloedsuikerwaarden wijzen op diabetes. Deze gegevens heeft de huisarts dan nodig om een eventuele behandeling te beginnen of medicijnen voor te schrijven.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben zwanger en in belgie kijken ze dan bijna bij elke controle je suiker na die was tot nu toe elkes x goed nu bij 25 weken doen ze dan een grote suiker test en dat is die waar ik het over heb in mijn vraag ik heb geen voorgeschiedenis met suiker en ook in de familie niet en mijn waardes als ik ze thuis test zijn helemaal inorde daarom dat ik dit wouw weten of dat kon
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Whitley
Voor de huisarts is dit zeer waarschijnlijk een standaard-controletest om zeker te weten dat alle goed gaat. Daar hoeft dus helemaal geen bedenking bij te passen.
Succes met je zwangerschap.