Wat is watergewicht?

Wat is watergewicht nou precies en hoe komt men ervan weg ik sport al een jaar nu en ik wil graag weten wat het verschil is tussen watergewicht en vet ik weet wel dat vet (vetcellen) zijn gemaakt door alles wat je eet en dan is er watergewicht dat komt door te veel water consumeren? als dat zo is hoor je niet alles deruit te plassen, ik zal graag willen weten of het iets is wat je makkelijk weg kan krijgen ik ben lean in lichaamsbouw maar heb altijd wat een buikje en voelt alsof water..

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.3K
Ritsuka
4 jaar geleden
Als je een buikje heby, is dit waarschijnlijk vet
Thecis
4 jaar geleden
@Ritsuka
En als je arm in een rare hoek staat, heb je waarschijnlijk je arm gebroken... Het gaat om een vraag en er is onzekerheid. Een uitleg zou beter zijn dan een losse opmerking over wat u verwacht. Het draagt niets bij tot afname van de onzekerheid bij de vraagsteller of tot het komen van een antwoord.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Overtollig watergewicht komt niet door te veel water drinken, vaak komt het door een verandering in dieet(meer zout in meeste gevallen), en je lichaam bewaart dan meer water. Dit merk je vaak als je de avond van te voren een zak chips hebt gehad en je de volgende dag een "bloated" gevoel hebt, watergewicht kan je verminderen door proberen minder zout te eten. Ook helpt meer water drinken hoe stom het ook klinkt met het verminderen van watergewicht, het helpt bij het verwijderen van overtollig sodium in je lichaam. Ik hoop dat dit je geholpen heeft.

Antwoorden (1)

Een lichaam bestaat uit vocht (water), spiermassa, botmassa en vet. Een gezond lichaam heeft ook alle vier nodig, zelfs vet en vocht.

Botmassa kun je niet veranderen.
Spiermassa kun je laten toenemen.
Vet kun je laten afnemen.
Vocht kun je tijdelijk iets minderen.

Als je sport verdwijnt het vet en vergroot je de spieren. Je bent nu een jaar aan het trainen met resultaat. Alleen over de buik blijf je je zorgen maken.
Het kan dat je bij de buik vocht vasthoudt. Vooral in de avond als je gegeten hebt, de darmen vol voeding zitten, kan een buik nog flinker zijn.

Nu kun je tijdelijk het vocht verminderen. Maar helaas bestaat een lichaam uit heel veel vocht.
Je kunt wel tijdelijk vocht verliezen, maar vocht zit er ook weer zo bij.
Goed drinken is belangrijk, zodat je goed kunt plassen. Dit klinkt tegenstrijdig, maar om vocht te verliezen, moet je goed kunnen plassen.
Zout kan vocht vasthouden. Beperk je zoutinname. Dit is sowieso beter voor je lichaam.
Cranberry heeft bij veel mensen ook een positieve invloed. Je kunt dit drinken of in tabletvorm innemen.

Misschien duid je ook nog op droge spieren?
Sommige sporters doen dit inderdaad, zodat de spieren mooi te zien zijn. Er zit dan geen 'waterlaagje' rond de spieren.
Maar dit resultaat is ook weer tijdelijk.

Kortom, watergewicht is heel normaal, omdat de mens grotendeels uit vocht bestaat. Watergewicht kun je tijdelijk verliezen, niet blijvend.

Indien je je zorgen maakt om je buik, kijk eens of je darmen op bepaald voedsel reageren. Blijf goed drinken en plassen. Let op zout.

Verder zou ik vooral de buik trainen. Desnoods elke avond voor het slapen gaan.

In de link wordt gewicht van vocht goed uitgelegd.
Je kunt ook klikken op oefeningen voor de buik.

Succes

https://www.google.com/amp/s/nl.m.wikihow.com/Watergewicht-kwijtraken%3famp=1