Wat is watergewicht?

Wat is watergewicht nou precies en hoe komt men ervan weg ik sport al een jaar nu en ik wil graag weten wat het verschil is tussen watergewicht en vet ik weet wel dat vet (vetcellen) zijn gemaakt door alles wat je eet en dan is er watergewicht dat komt door te veel water consumeren? als dat zo is hoor je niet alles deruit te plassen, ik zal graag willen weten of het iets is wat je makkelijk weg kan krijgen ik ben lean in lichaamsbouw maar heb altijd wat een buikje en voelt alsof water..

Weet jij het antwoord?

/2500

Een lichaam bestaat uit vocht (water), spiermassa, botmassa en vet. Een gezond lichaam heeft ook alle vier nodig, zelfs vet en vocht. Botmassa kun je niet veranderen. Spiermassa kun je laten toenemen. Vet kun je laten afnemen. Vocht kun je tijdelijk iets minderen. Als je sport verdwijnt het vet en vergroot je de spieren. Je bent nu een jaar aan het trainen met resultaat. Alleen over de buik blijf je je zorgen maken. Het kan dat je bij de buik vocht vasthoudt. Vooral in de avond als je gegeten hebt, de darmen vol voeding zitten, kan een buik nog flinker zijn. Nu kun je tijdelijk het vocht verminderen. Maar helaas bestaat een lichaam uit heel veel vocht. Je kunt wel tijdelijk vocht verliezen, maar vocht zit er ook weer zo bij. Goed drinken is belangrijk, zodat je goed kunt plassen. Dit klinkt tegenstrijdig, maar om vocht te verliezen, moet je goed kunnen plassen. Zout kan vocht vasthouden. Beperk je zoutinname. Dit is sowieso beter voor je lichaam. Cranberry heeft bij veel mensen ook een positieve invloed. Je kunt dit drinken of in tabletvorm innemen. Misschien duid je ook nog op droge spieren? Sommige sporters doen dit inderdaad, zodat de spieren mooi te zien zijn. Er zit dan geen 'waterlaagje' rond de spieren. Maar dit resultaat is ook weer tijdelijk. Kortom, watergewicht is heel normaal, omdat de mens grotendeels uit vocht bestaat. Watergewicht kun je tijdelijk verliezen, niet blijvend. Indien je je zorgen maakt om je buik, kijk eens of je darmen op bepaald voedsel reageren. Blijf goed drinken en plassen. Let op zout. Verder zou ik vooral de buik trainen. Desnoods elke avond voor het slapen gaan. In de link wordt gewicht van vocht goed uitgelegd. Je kunt ook klikken op oefeningen voor de buik. Succes https://www.google.com/amp/s/nl.m.wikihow.com/Watergewicht-kwijtraken%3famp=1

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100