Waar vind ik koolhydraatarme tussendoortjes ( kant en klaar) in de supermarkt?

Weet iemand kant en klare koolhydraatarme tussendoortjes?
Met name zoet is lastig te vinden...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.4K
Erna55
6 jaar geleden
Je wilt én koolhydraatarm én zoet ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is eigenlijk mijn vraag, is dat eigenlijk te vinden?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Gezonde volkeren eten redelijk wat zetmeel. Belangrijk is vooral om weinig snelle suikers te eten en ook beter geen losse koolhydraten te eten. Als je zorgt voor een evenwichtig voedingspatroon heb je ook minder behoefte aan zoetigheid.
Eet zelf vaak speltcrackers, zitten redelijk wat koolhydraten in maar ook eiwit, vet een vezels. Verder vind ik geroosterde sojaboontjes lekker. Daarin zitten weinig koolhydraten. Door je eten goed te kauwen komt de zoete smaak wat meer naar voren.

Het beste antwoord

+goeie vraag!

Je vindt van alles op de biologische- en de groente- en fruitafdeling: o.a. groente, fruit, gedroogd fruit, noten, gezonde repen.

Verpakte tussendoortjes zijn vaak duur, zelf maken kan en is niet moeilijk. Voordeel is dat je precies weet wat er in zit, dat bepaal je dus zelf.

Supermarkt:
Verpakt en zoet: FRUIT kant-en-klaar per portie/gewicht verpakt - Gevaar is dat je meer dan 2 porties per dag eet en fruitsuiker is ook gevaarlijk: calorieën!

Zoete GROENTE bv rode paprika, zoet, lekker en gezond. Snijdt 's avonds een paprika in reepjes en verpak en bewaar deze in koelkast-container.
-Cherry tomaatjes, augurk, wortels en komkommer. Vooral komkommer is heerlijk fris en bevat amper meer dan vezels en water.
-Gedroogde vruchten zijn vaak zoet en te koop bij de supermarkt. Er bestaan ook gedroogde (zuid)vruchten ----zonder toegevoegde suiker----. Online iig te koop: https://www.bionoot.nl/fruit-zonder-toegevoegde-suikers
Hier verkoopt men een mix van mango, papaja, ananas en banaan. Alle soorten ook apart te bestellen.
N.B. Let wel op, je neemt makkelijk te veel per dag, drink genoeg water, erg belangrijk.

Zelf maken:
NIET de voorverpakte magnetron-verpakking!
Popcorn - zoet kan, hartig+chilipoeder en knoflookpoeder
Zelfgemaakte popcorn is veel minder ongezond dan een zak chips. Sterker nog: popcorn is relatief gezond, vooral als je er geen bakken met suiker of zout bij gooit.
https://gezondr.nl/recept-popcorn-chili-handleiding-zelf-popcorn-poffen/

Hier staan ook nog diverse mogelijkheden wat en waar te koop: supermarkt, biologische winkel, natuurwinkel en veggie on-line.
https://monstyle.nl/deze-snacks-uit-de-supermarkt-zijn-wel-gezond/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bamibal
6 jaar geleden
Je noemt een aantal voorbeelden die juist bol staan van de koolhydraten. Zoals gedroogde vruchten en popcorn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de tips!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goed lezen, bamibal. -Gedroogde vruchten: Niet als je je houdt aan mijn voorbeeld van gedroogde vruchten ZONDER toegevoegde suiker. Bovendien moet je niet te veel hiervan eten, moet je voor oppassen.
-Popcorn: is ook niet slecht, mits je het maar zelf maakt.
.
bamibal
6 jaar geleden
@jodokus52:
Voorbeeldje: gedroogde pruimen (zonder toegevoegde suiker) bevatten 64 gram koolhydraten per 100 gram. Popcorn (zelfgemaakt) zelfs 74 gram koolhydraten per 100 gram. Dat zijn dus geen koolhydraat-arme tussendoortjes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je een bron?
bamibal
6 jaar geleden
https://www.ah.nl/producten/product/wi396925/ah-zachte-pruimen#voedingswaarden https://www.ah.nl/producten/product/wi235718/valle-del-sole-popcorn-mais#voedingswaarden https://www.ah.nl/producten/product/wi404059/puur-natuur-abrikozen-ongezwaveld-bio#voedingswaarden https://www.ah.nl/producten/product/wi381936/ah-biologisch-gedroogde-mango#voedingswaarden https://www.ah.nl/producten/product/wi381829/crispy-pineapple-crisps#voedingswaarden Een paar voorbeeldjes.

Andere antwoorden (1)

Bij de groente- en fruitafdeling.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had inderdaad mijn vraag beter moeten formuleren, ik bedoel dus zegmaar de verpakte tussendoortjes. Kent iemand producten/merken
bamibal
6 jaar geleden
Fruit bevat redelijk veel koolhydraten.