Heb ik een eetstoornis?

Ik ben heel onzeker over mijn lichaam, ik ben een meisje en ik heb geen ondergewicht dus ik voel me een aandachtstrekker. Ik kan wel normaal eten meestal en heb zelfs last van eetbuien. Ik tel mijn calorieën en ik honger mezelf soms uit. Ik probeer heel veel te workouten en overdrijf waardoor mijn lichaam an op is. Ik weeg me elke dag, ik heb wel een laag gewicht maar ben ook heel klein en mijn body mass index is goed, soms op het randje van ondergewicht. Ik weet niet wat ik moet doen, ik haat mezelf nadat ik eet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je bent teveel bezig met je lichaam.
Je bent een meisje, in de groei, je kunt eten en hebt daarna een schuldgevoel en hongert je zelf dan weer uit.
Je lichaam heeft bouwstoffen nodig, dus moet je zeker eten. Calorieën tellen is helemaal niet nodig. Niets zo frustrerend als elke dag op de weegschaal staan.
Gewoon niet doen.
Als je weet dat je BMI in orde is en je hebt een probleem met eten, dat zich uit in jezelf haten nadat je gegeten hebt, wordt het tijd om een afspraak met de huisarts te maken. Geen idee hoe oud je bent, maar wel jong en in de groei. Jij hoort je helemaal niet bezig te houden met je gewicht, Gewoon normale hoeveelheden en ook gezond eten dat heeft je lichaam nodig. Door hormonen voel je je onzeker en als dat doorslaat dan wordt het tijd om eens hierover te praten met bv de huisarts. Maak maar een praat-afspraak (dubbele tijd) en vertel de assistente die hiernaar zal vragen dat je een gesprek wilt over je lichaam / kilo’s en hormonen. Is geen probleem. Doe maar, wel voor het kerstweekend nog.
Cryofiel
6 jaar geleden
Klinkt als een eetstoornis...

Het beste antwoord

Je gewicht bepaald niet of je een eetstoornis hebt.

Je telt obsessief je kcal, je hongert jezelf uit, je sport tot uitputting, je weegt jezelf vaak, je haat jezelf omdat je eet.
Dit zijn allemaal symptomen van een ongezonde houding met eten, klinkt alsof je een eetstoornis hebt.

Ga naar je huisarts, neem dit verhaal op papier mee als je het lastig vind om te vertellen. Hij/zij kan je doorverwijzen naar iemand die je met je problemen kan helpen.
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
+++
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+