Heb ik een eetstoornis?

Ik ben heel onzeker over mijn lichaam, ik ben een meisje en ik heb geen ondergewicht dus ik voel me een aandachtstrekker. Ik kan wel normaal eten meestal en heb zelfs last van eetbuien. Ik tel mijn calorieën en ik honger mezelf soms uit. Ik probeer heel veel te workouten en overdrijf waardoor mijn lichaam an op is. Ik weeg me elke dag, ik heb wel een laag gewicht maar ben ook heel klein en mijn body mass index is goed, soms op het randje van ondergewicht. Ik weet niet wat ik moet doen, ik haat mezelf nadat ik eet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je gewicht bepaald niet of je een eetstoornis hebt. Je telt obsessief je kcal, je hongert jezelf uit, je sport tot uitputting, je weegt jezelf vaak, je haat jezelf omdat je eet. Dit zijn allemaal symptomen van een ongezonde houding met eten, klinkt alsof je een eetstoornis hebt. Ga naar je huisarts, neem dit verhaal op papier mee als je het lastig vind om te vertellen. Hij/zij kan je doorverwijzen naar iemand die je met je problemen kan helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100