Hoe kan je gezond eten als je bijna niks lust en geen tijd hebt?

Ik heb het de laatste tijd nogal druk want ik moet maandag werken dinsdag trainen woensdag werken en donderdag trainen en vrijdag werken en in het weekend drink ik meestal een paar biertjes met vrienden, maar ik moet dus elke keer rond 6 uur savonds weg en kom pas laat thuis, ik heb eigenlijk bijna nooit tijd om savonds te eten maar als ik het doe word het altijd een makkelijke maaltijd (patatje waterfiets of diepvries pizza) het probleem is dus dat ik al zo enkele maanden zo leef en ik heb gewoon het gevoel dat ik gewoon te weinig vitaminen krijg, ik wil gezonder leven maar mijn ouders die maken meestal eten maar ik heb dus ook het probleem dat ik vrijwel niks lust alleen spinazi, chicken tonight, nasi, spaghetti en andijviestampot , dus met iets anders kan je bij mij eigenlijk niet aan komen want ik kan het gewoon niet eten.
Ik wil dus gezonder leven maar ik heb het al niet zo breed en zoals je weet ik gezond eten meestal duurder dan vet eten, ik heb dus geen idee wat ik moet eten en van al het fruit lust ik alleen een appel, kiwi, peer, druiven, aardbeien, kersen en kokos (weet niet of het fruit is) dus zou een van jullie mij kunnen helpen om te zorgen voor een goedkoop maar toch gezond voedsel?

Alvast bedankt:)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat betaal je voor een patatje waterfiets?
5,- ?
Daar kan je zeker twee dagen gezond avondeten van eten. Verder lijkt het me nutteloos antwoord te geven aan iemand die van te voren al zegt het toch niet te gaan eten omdat ie het niet lust.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jackd Precies, dat dacht ik dus ook een uur geleden, toch maar een poging gewaagd.
Castle
6 jaar geleden
Ondanks dat je aangeeft niets te lusten kun je ook een half uurtje nemen en voor twee dagen te koken. Fruit kun je op elk moment tussendoor eten. Spaghetti is vrij goedkoop zoals nasi en ook chicken tonight. Je kan ook wat koken en invriezen. Ontdooien kost ook niet veel tijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/lichamelijke-klachten/vraag/603593/bultjes-keel Een jaar geleden had je een zoon van 15?? "Mijn zoon van 15 heeft al 3 weken lang last van keelpijn en gisteravond scheen hij met een zaklamp in zijn keel en kwam er achter dat er allemaal dikke bultjes in zijn keel waren, ik hoop dat iemand weet wat dit is en of ik naar de huisarts moet.
Alvast bedankt"
Ritsuka
6 jaar geleden
Haal PlennyShake van Jimmy Joy. Daar zit alles in wat je nodig hebt. Voor circa 6 euro heb je een dag eten (2000 kcal en alle ADH op 100%)
Ik gebruik deze vaak als maaltijdvervanger als ik het druk heb.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Judokus52 ja je weet hoe het hier is met de richtlijnen en wat de leeftijd hier moet zijn om hier op te zitten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet bieren met vrienden maar koken. Je hebt wel tijd maar maakt geen tijd. Zoals zovelen.
Hele weekend overdag tijd. Je traint geen 24 uur per dag dus die dagen ook tijd. Dit klinkt als gemakzucht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe doe je dat idd met je zoon dan? Kook je wel voor hem? Of leer je hem nu ook verkeerd aan? Goed voorbeeld doet goed volgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En gezond eten is niet duurder. Je moet zelf koken, groente schoonmaken, aardappels schillen. Geen voor verpakte groentes en andere dingen. Die zijn duur ja.
Koop aardappels en bv kilo boontjes. Haal boontjes zelf af, draai zelf gehaktballen etc etc.
Alle voorverpakte en makkelijke dingen zijn duur. Als je alles zelf maakt is A goedkoper en B veel gezonder.
Omdat men tegenwoordig alles met gemak eil is het duur. Ik kook een maaltijd voor 4 incl vlees voor inder de €10. Dus jij kunt voor 4x koken voor minder dan €10
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@mannonetje33 hoe doe je dat idd met je zoon dan? Kook je wel voor hem? Of leer je hem nu ook verkeerd aan? Goed voorbeeld doet goed volgen. Ik ben de gene van die vraag “de zoon” maar ik schreef het in een 3e persoon want blijkbaar word je account verwijderd als je minderjarig bent,
En wat dat eten betreft ik zit bijna elke dag toch 4 uur opschool+ 40 min met de bus en dan om 5 uur werken of trainen dus veel tijd heb ik niet ( behalve het weekend)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je account zou alsnog verwijderd moeten worden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik laat het hierbij, deze puber krijgt duidelijk graag aandacht, heeft ie nu wel genoeg gehad!

Antwoorden (2)

Door 1. je gedrag aan te passen , ik lust bijna niks is wel erg kinderlijk. 2. Open te staan voor nieuwe smaken. 3. Minder te werken en/of minder te trainen 's avonds na school. 4. Betere keuzes te maken en je tijd beter in te delen.

"...ik moet dus elke keer rond 6 uur 's avonds weg en kom pas laat thuis, ik heb eigenlijk bijna nooit tijd om 's avonds te eten..."

Dan moet je dus zorgen dat je om 17.15 een warme hap voor je neus hebt staan, een gezonde maaltijd. Dus als je thuis komt uit school, de keuken in en een simpele gezonde maaltijd bereiden en eten voordat je de deur uit gaat om te werken of te trainen.

Af en toe uit gaan is geen punt, is leuk, maar als je geen tijd hebt voor een gezonde lifestyle, dan is het wellicht beter eerst orde op zaken te stellen. Een goed begin zou kunnen zijn:
-Diëtiste
-kookcursus
-uitgaan beperken
-avonden minder of korter werken / trainen

...en vooral je gaan realiseren dat je niet gezond kan eten zonder andere dingen te leren eten. Niet alles is of moet lekker zijn. Dit had je veel eerder moeten leren, hoort bij je opvoeding, hadden je ouders je moeten leren.

Succes met gezonder eten en betere keuzes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Roerbakgerecht kun je in 10 minuten in elkaar flansen. En inderdaad smaak verbreden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ jodokus52, ik had het niet beter kunnen verwoorden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
helemaal mee eens.
en drink minder bier, kun je eerder naar huis, krijg je meer slaap en van het geld dat je over houdt kun je dan gezonder inkopen. voel je je ook snel weer beter.
neem de regie over je eigen leven, word volwassen!
ik wens je veel wijsheid!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik was van mening dat ik een net zelfstandig wonend studentje eens even de waarheid moest zeggen; lees ik in een eerder door jou gestelde vraag dat je al een zoon van 15 hebt!
die krijgt op dat gebied niet echt een goed voorbeeld......
Ritsuka
6 jaar geleden
@anke1963 nee, het is vraagsteller zelf die 15 was toen hij die vraag stelde. Zegt hij in reactie op de vraag zelf.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in zijn profiel staat dat hij een jaar geleden een vraag heeft gesteld over zijn 15 jarige zoon die een probleem had met zijn keel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
als hij werkelijk 15 is is hij te jong; minimale leeftijd voor een account is 16 jaar.
Als je nooit nieuwe dingen probeert blijf je alles "vies" vinden. Je smaakpapillen moeten ook wennen aan nieuwe smaaksensaties. Als mijn dochtertje zegt 'lust ik niet, dan zeg ik tóch proberen. En even later blijkt ze het toch wel lekker te vinden of 'het gaat wel'. En 'het gaat wel' is goed genoeg.
Ik vind moorkoppen ook het allerlekkerst van alles, mja dat kan ik ook niet elke dag 3x per dag eten hè...
Gewoon normaal gaan eten dus.
En wat geen tijd betreft, als je geen tijd wilt maken, dan zou ik gaan preppen. Dus in 1 x alle avond maaltijden voor de hele week maken.
Hoe je dat doet......google is je beste vriend.