Mag je samen zijn als je samen met je partner corona hebt?

Ik en mijn partner wonen samen en hebben allebei corona. Moeten we nu ook apart van elkaar zijn of kunnen we gewoon bij elkaar in 1 ruimte zijn?
Het is namelijk eerste keer dat wij corona hebben dus het is een vrij nieuwe situatie voor ons.

een jaar geleden
1.7K
Amadea
een jaar geleden
Het afstand houden is om te voorkómen dat je een ander infecteert. Is die ander ook geïnfecteerd dan is het zinloos om afstand te houden. Niemand kan jullie verbieden om bij elkaar te zijn!
paulus811
een jaar geleden
Mijn vrouw en ik hebben momenteel ook beiden corona. Heb me dit niet eens afgevraagd nog los van het feit dat het vrijwel niet te realiseren is.

Het beste antwoord

Sowieso zijn alle (los van de Chinese inreisregels) coronaregels op dit moment gestopt en 'mag' je gewoon in de buurt van een corona patiënt komen.
Maar deze officiële lezing staat natuurlijk los van de praktijk dat corona nog gewoon besmettelijk is.
Als je echter al besmet bent, dan kun je dat niet verergeren door in met een andere corona patiënt samen te zijn. Er is dus ook om gezondheidstechnische redenen geen belemmering voor jullie om samen te zijn.

Disclaimer: er is een heel kleine kans dat jullie besmet zijn door verschillende stammen van het coronavirus. In dat geval zou je van beide typen tegelijk ziek kunnen worden en kunnen er negatieve bijeffecten ontstaan. Maar die kans is verwaarloosbaar klein. Daar zou ik me niet druk om maken.