Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beiden ziek maar een heeft positieve test ander niet. heb ik toch dan covid?

Mijn man en ik kregen tegelijk keelpijn, loopneus, hoofdpijn en een algeheel ziek gevoel. Mijn man test positief op covid (zelftest) en ik heb al meerdere dagen een zelftest gedaan maar deze blijft negatief. Het kan toch niet dat ik heel toevallig tegelijkertijd een ander virus heb? Moet ik toch thuis blijven?

een jaar geleden
1.3K
ronron1212
een jaar geleden
Heeft je man ook al een tweede test gedaan misschien is die dan ook wel negatief
Ineke123
een jaar geleden
Ja tweede was ook positief
Amadea
een jaar geleden
Dat is ten opzichte van andere mensen een gevaarlijk advies. Ook als jij je goed voelt zou het beter zijn om een dag of vijf thuis te blijven. Moet je toch per se de deur uit, draag dan een medisch mondkapje en hou afstand!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, als jij negatief test hoef jij niet thuis te blijven. Bij jou kan het griepvirus zijn werk hebben gedaan.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Ineke123
een jaar geleden
Ik griep precies tegelijk met dat mijn man covid heeft, vind dat vrij onwaarschijnlijk.
Amadea
een jaar geleden
Als ik jou zou ik naar de GGD gaan om daar officieel te laten testen. Dan weet je het pas zeker.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding