Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan de testen voor toegang antigeen test gebruikt worden om mee te reizen?

Welke gegevens staan er op de testen voor toegang test (internationaal bewijs)? Kan dit bewijs gebruikt woeden om mee te reizen als het bestemmings land een antigeen test acepteerd ?

2 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ik weet dat je na testen voor toegang gewoon een QR code krijgt in je CoronaCheck app. Alleen is deze maar 24 uur geldig.
Ik weet niet wat de regels zijn van bepaalde landen.
Utrecht
2 jaar geleden
Sommige testlocaties (zoals Heathcheckcenter) bieden een gratis certificaat aan. Op basis van een negatieve testuitslag kan je bij hen het (internationale) certificaat aanvragen. Daarmee kan je dan reizen. Ik heb het begin november gebruikt voor een reis naar de VS.
Kijk wel goed welke test geaccepteerd wordt. Bijv. de VS accepteerd ook een antigeentest, maar vanaf komende week heb je voor Oostenrijk een PCR test nodig (of de boosterprik).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Met het testbewijs kunt u ook een internationale QR-maken. Dit kan alleen als uw test nog geldig is voor uw reis. Anders moet u zich opnieuw laten testen. Kies in de CoronaCheck-app voor de internationale code om een negatieve test te gebruiken om te reizen.
Maak u via Testen voor Toegang een afspraak voor een antigeentest voor uw reis? Dan is Testen voor Toegang niet aansprakelijk voor het op tijd ontvangen van uw testuitslag.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding