Is een kapper een essentieel beroep?

Waarom zou het niet zo wezen...

2 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
2 jaar geleden
Je gaat niet dood als je haar niet goed zit, dus nee.
Utrecht
2 jaar geleden
Waarom zou het wel zo wezen?
je kan best een aantal weken zonder

Antwoorden (1)

Nee een kapper is geen essentieel beroep. Onder essentiële beroepen vallen beroepen waarbij mensen direct afhankelijk zijn voor het verkrijgen van hun eerste levensbehoeften of voor het bewaken van de veiligheid van personen en objecten.

Een kapper valt daar niet onder. Er is geen direct zwaarwegend gevolg als je je haar niet kan laten "mooi maken"
Kleine nuance: Een kapper valt niet onder de essentiële beroepen. Maar voor het gezin van die kapper is dat misschien wel heel anders. Want duidelijk mag zijn dat het corona steunpakket vaak tekort schiet.
Toegevoegd op 20 december 2021 01:41: tekst
2 jaar geleden
SnakeEye
2 jaar geleden
Voetballen in de ere divisie is dus ook essentieel?
Castle
2 jaar geleden
@SnakeEye. Je hebt een punt maar het antwoord van HeerVoldemort is meer gestaafd zoals het in Nederland wordt gezien door de overheid.
Computoon
2 jaar geleden
Waarom topsport door mag gaan (weliswaar zonder publiek) is mij ook onduidelijk. Is dat om "het volk" amusement te bieden in deze barre tijden? (Indachtig het oude "geef het volk brood en spelen") Of om de topsporters te behoeden voor "vormverlies" (wat weer nadeel met zich meebrengt voor de tijd "na corona".) Als dat het argument is, zou men ervoor kunnen kiezen om trainingen (zonder publiek) door te laten gaan en alle wedstrijden af te gelasten.
Computoon
2 jaar geleden
Ik zat in de richting.
Een woordvoerder van NOC*NSF heeft over het doorgaan van topsport o.a. gezegd op een ander moment: "Voornaamste reden voor de uitzondering is om niet achter te gaan lopen op andere landen waar topsporters ook actief blijven. Bijvangst, maar zeker niet onbelangrijk, is dat de verslaggeving over sport iedereen thuis de mogelijkheid geeft om zich met sport te ontspannen en af te leiden van de dagelijkse sores. Uit kijkcijfers blijkt dat er goed naar sport gekeken wordt. Mensen met sport verleiden thuis te blijven past goed in het kabinetsbeleid.” Het eerste argument zou men kunnen rangschikken onder "sportieve/commerciele belangen".
Het tweede zou kunnen helpen aan de verspreiding van het virus als iedereen de hele dag zou kijken naar topsport op t.v.