Ik heb een FFP2 masker, waarom ruik ik nog steeds geuren, terwijl dit virussen moet tegenhouden?

Als ik in de lift sta, met mijn FFP2 masker op en er heeft iemand gerookt, of er is net een pizza bezorger geweest dan ruik ik dat, houdt zo'n masker dan wel virussen tegen, maar geen geuren?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.9K
TurfGraver
2 jaar geleden
Geur moleculen zijn dan ook wel een stuk kleiner dan een airosol waar een virus in kan zitten.

Antwoorden (1)

Gas en dus ook geuren, want dat zijn ook gas-moleculen, moeten door je masker heen kunnen. Anders zou je stikken in je FFP2 masker.
Gas-moleculen zijn veel kleiner dan virusdeeltjes.
Het is dus een kwestie van formaat,dus