Hoelang zijn testbewijzen nodig om binnen te komen in o.a nachtclubs?

Hallo, ik ben een muziekliefhebber en ga graag wel is uit.

Nu kan het wel weer op een andere manier maar om persoonlijke redenen en daar gaat dit verder ook niet over zit ik erg te twijfelen voor die vaccinaties.

Ik wil wel is een keer naar een club ergens de komende twee weken maar nou zag ik dat je, je moet laten testen en dat is verder helemaal duidelijk voor mij.

Alleen je kan dan niet meer spontaan iets doen.. altijd maar plannen en stel er is geen plek meer daar gaat je avond.
Plus het is niet leuk om elke keer voor een leuk iets je te moeten laten testen.

Hoelang blijft dit ? Want als het voor omgevaccineerde altijd is dan krijg je wel erg de neiging om je toch te laten vaccineren vanwege het gemak...

Gr

2 jaar geleden
1.4K
ronron1212
2 jaar geleden
Corona gaat nooit meer weg. Het virus is onder ons en zal dat blijven. De vaccinatie zal waarschijnlijk elk jaar een update worden.
andyka
2 jaar geleden
Dus zonder vaccinatie als je dat niet wilt moet je, je hele leven die testen doen ? Ook bij groepimmuniteit ?
tinus1969
2 jaar geleden
@andyjka, voorspe4llen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat. Het kan zijn dat Corona eind van dit jaar weg is en alle maatregelen opgeheven, of we zitten eind dit jaar weer in een lockdown, of iets daartussen in.
De snelste oplossing voor jou is om een vaccin te halen. Dan heb je de meeste kans dat je dit zomer en herfst spontaan dingen kunt doen.
SentWierda
2 jaar geleden
@andyka. Er zijn nachtclubs die vooralsnog niet open gaan omdat de risico's te groot zijn.
Groepsimmuniteit heeft betrekking op de oude varianten van het virus. Inmiddels zijn er nieuwe varianten - waardoor het nodig zal zijn om met regelmaat (eens per jaar of eens per twee jaar) een vaccinatie te halen.
Op dit moment zijn er corona-uitbraken zowel in Europa als daarbuiten. Met met name coronabrandhaarden in Spanje en Portugal leiden nu tot nieuwe coronagevallen in Nederland.
10XL
2 jaar geleden
Het is allemaal nog prille nu.
Dat die wet schijnbaar 1 jaar geldig is is mij nu pas bekend.
Ik denk sowieso dat dit zo blijft voorlopig. Dus of een test of vaccinatie of 6 maanden post covid. Ik snap dat mensen druk voelen om daarom te vaccineren, vanwege dit maar ook bijvoorbeeld voor reizen.
Ik denk dat dit ook gaat leiden tot matig bezoek aan nachtclubs en discotheken omdat de spontaniteit ontbreekt, dus ik snap wel dat sommige nog dicht zouden blijven ondanks dat het de tot nu langst gesloten sectoren waren in deze tijd. Kort om , de tijd zal het leren.

Antwoorden (1)

De tijdelijke testbewijzenwet pas vervalt pas op 1 juli 2022. Tenzij deze verlengd wordt.
De kans dat je voor die datum zonder testbewijs een nachtclub binnenkomt, is dus klein. Het coronavirus zal waarschijnlijk nooit meer verdwijnen. Men sluit een volgende golf in de herfst niet uit, vooral niet omdat een nieuwe variant (Delta plus, AY.1) zich nóg makkelijker blijkt te verspreiden.
Vaccineren lijkt me wat dat betreft een kleine moeite, vooral omdat je hierdoor ook anderen niet meer kan besmetten.
(De kans dat je een ander kunt besmetten, veel kleiner wordt)
SimonV
2 jaar geleden
andyka
2 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden. Vaccineren lijkt me wat dat betreft een kleine moeite, vooral omdat je hierdoor ook anderen niet meer kan besmetten. : Ja oke maar als de mensen die kwetsbaar zijn en heel erg bang voor het virus zijn wat is dan het probleem als hun gevaccineerd zijn en ik niet ? Ze krijgen dan geen hele erge corona meer. Bij griep is dat toch ook hetzelfde en nee griep is geen covid maar ook daar krijgen alleen oudere en kwetsbare en prik. Maarja het is in ieder geval een stuk duidelijker. Bedankt voor de antwoorden Gr Andy
tinus1969
2 jaar geleden
@andyka:
"Ja oke maar als de mensen die kwetsbaar zijn en heel erg bang voor het virus zijn wat is dan het probleem als hun gevaccineerd zijn en ik niet ?"
1. Ook jij loopt een (kleine) kans op ernstige ziekte door corona.
2. Het andere doel is om virustransmissie te stoppen (dat IS groepsimmuniteit, en bovendien ontstaan er dan ook geen nieuwe varianten meer). Maar dat werkt alleen als veel mensen zich laten vaccineren.
teusvh
2 jaar geleden
Hoezo: anderen niet meer kunt besmetten?
De virologen weten het ook nog niet.
En dat betekent dan weer dat alles wat er wordt bedacht rond vaccinatiebewijzen en zo op een wankele basis rust.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/168682/Ook-als-je-gevaccineerd-bent-kun-je-een-ander-besmetten