Mag ik op reis gaan nadat ik corona gehad heb?

Hallo ik ben positief getest op corona en ondertussen ben ik beter, maar nu wouw ik weten kan ik reizen tegen de zomer (Juli- Augs)?
Ik heb gehoord dat je een lange tijd positief blijft voor corona..

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.3K
Utrecht
2 jaar geleden
Waar heb je dat gehoord dan?
Als je beter bent en geen symptomen meer hebt, mag je na 24 uur weer naar buiten.
Dan zou je weer negatief testen en dus ook mogen reizen.
Thecis
2 jaar geleden
@Utrecht
Correctie, je kan tot een half jaar na besmetting positief testen op een PCR test. Nadat je symptomen hebt, ben maximaal 21 dagen besmettelijk blijkt uit Amerikaans onderzoek (14 dagen voor lichte gevallen, 21 dagen voor de zwaarste gevallen).
Echter is een PCR test zó gevoelig dat door rest mRNA de test nog tot 6 maanden na besmetting een positief resultaat kan geven (met alle gevolgen van dien....)
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Dat ligt er ook hele erg aan WAARHEEN je wilt reizen - als je klachtenvrij bent mag je binnen Nederland van hot naar her reizen - en vwb het buitenland: daar gaan OOK de buitenlandse regeringen over...

Antwoorden (2)

De RIVM zegt hierover: "U mag weer uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft van het Corona-virus én het minstens 7 dagen is na het begin van uw klachten. Sommige mensen mogen pas naar buiten en bezoek ontvangen als ze langer dan 14 dagen geleden ziek werden. Bel met de GGD over wanneer u weer naar buiten mag. "

U mag dus gaan reizen. Maar als u naar het buitenland wilt: op dit moment komen nog weinig landen in aanmerking voor een groen of geel reisadvies per 15 mei. Het kabinet hoopt dat er in de aanloop naar de zomer steeds meer landen als veilig kunnen worden aangemerkt, waardoor een vakantie in het buitenland deze zomer een reële optie wordt. Wel wijst het kabinet erop dat landen met een groen of geel reisadvies zelf kunnen besluiten om reisbeperkingen af te kondigen voor reizigers uit Nederland. Denk aan een coronatest of quarantaineplicht bij aankomst.
SimonV
2 jaar geleden
Er is een zogenaamde covid paspoort in de maak.
Het is de bedoeling dat je deze op 3 manieren kan krijgen.
1: als je 1 of 2 keer bent gevaccineerd;
2: als je negatief getest bent;
3: als je de afgelopen 6 maanden covid heb gehad en met een test was aangetoond.

Je zou dus op de derde grond een covid paspoort kunnen krijgen. Het is nu de bedoeling dat hij wordt ingevoerd eind juni of begin juli, onder zware voorbehoud!