Hoe verkrijg je een coronatest om naar Duitsland te reizen?

Binnenkort moet ik naar Duitsland om bij een winkel op afspraak een (groot) pakket op te halen. Bij de Duitse grens moet ik een negatieve coronatest uitslag aan kunnen tonen net zoals bij de winkel waar ik het pakket kom ophalen.

Mijn vraag is hoe ik aan die corona test kom.
Kan ik de GGD bellen en uitleggen dat ik voor een pakket die ik moet ophalen naar Duitsland moet reizen (8km over de grens)? Of moet ik bij een ander bedrijf een afspraak maken om een test af te laten nemen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Utrecht
3 jaar geleden
Wat voor soort bewijs heb je nodig? Een gecertificeerde uitslag (geprint of als PDF)?
Als een emailje met een link naar de uitslag (op een webpagina) voldoende is, zou een reguliere test via de GGD voldoende zijn. Maar of je daar met jouw verhaal aan moet komen, betwijfel ik: daar zijn ze niet voor. Wat als je nu toch een kuchje hebt en je daarom laat testen...
tinus1969
3 jaar geleden
GGD doet dit niet. Er zijn hordes commerciële aanbieders. Kosten zijn 50-100 euro.

Antwoorden (2)

Je kunt een spoedtest boeken bij spoedtestcorona.nl (daar heb ik het gedaan, was met 49 euro het voordeligst). De uitslag krijg je dan binnen een half uur. Omdat je korter dan 24 uur in Duitsland bent, hoef je geen einreisemeldung te doen. De uitslag is 48 uur geldig, dus dat haal je makkelijk. Let er wel op dat in DUitsland een medisch (FFP2) mondmasker verplicht is, al zie ik mensen ook rondlopen met zo'n simpel wit/blauw ding.

Het is uiteraard geen advies, maar ik ben de afgelopen week 3x over de grens gereden en nooit enige controle gezien....
Aan een test van de GGD heb je niets, want de uitslag moet in het DUits of Engels zijn en dat verstrekt de GGD niet. Aan een spoedtest/antigeen test heb je genoeg, je hebt geen dure pcr test nodig.
Toegevoegd op 27 april 2021 08:54: tekst
3 jaar geleden
klep
2 jaar geleden
Van de ene winkel moet je een FFP2 en de andere simpel wit/blauw ding alles mag in het grens van arnhem
Je kan haast overal in duitsland een GRATIS test laten doen, Als je zegt ik ga een test doen mag je gewoon door rijden en kan je gelijk de uitslag gratiskrijgen.