waarom niet je neus snuiten voor een coronatest?en dan met het stokje aan de zakdoek wrijven?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
8K
Amadea
3 jaar geleden
Daar is het virus niet met zekerheid in te vinden. Zie https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/coronavirus/vraag/686734/wattenstaafje-coronatest-diep-neus-keel/
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Je moet voor een coronatest WEL je neus snuiten - en daarna wordt er materiaal met een stokje uit je neus en keel genomen.

Antwoorden (1)

Omdat het stokje in de neus klieren wordt gestopr en daardoor echt het neus weefsel (klieren) te pakken krijgt.