Overleeft corona in de sneeuw?

Afgelopen week is iedereen massaal de straat opgegaan om te genieten van het sneeuw en ijs. De kans op besmetting is buitenshuis vele malen minder groot, maar alsnog mocht je geen sneeuwballen gooien naar elkaar. Overleeft corona in de sneeuw?

3 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
3 jaar geleden
De sneeuw is al weg hoor
Fitgirl1204
3 jaar geleden
@Ritsuka klopt! Maar vroeg me dus af of we dit terug gaan zien in de besmettingsgetallen enzo

Antwoorden (2)

Corona overleefd prima in de sneeuw het virus vindt kou wel lekker het houdt niet van warmte.
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Raar dan dat de meeste besmettingen binnenshuis plaatsvinden...
ronron1212
3 jaar geleden
Besmetten mensen dragen het virus dus makkelijker over binnenshuis omdat ze dan dichter op elkaar komen. Dat virus kunnen ze ook makkelijk buiten ergens hebben opgelopen @Amadea.
ronron1212
3 jaar geleden
https://www.ad.nl/nijmegen/dit-zijn-de-plekken-waar-de-meeste-mensen-met-corona-besmet-raken~aebe2273/
Je stelt eigenlijk twee vragen.
De letterlijke vraag 'overleeft Corona in de sneeuw' is vrijwel zeker: JA. Het virus blijft op oppervlakken enige tijd bestaan en koude is waarschijnlijk juist beschermend (net zoals ook etenswaren in de koude minder snel bederven).
Maar je hebt het ook over 'de kans op besmetting', en de kans dat je via oppervlakken etc besmet raakt is vrijwel afwezig. Om elkaar te besmetten moet je enige tijd dicht bij elkaar staan, om zo via de lucht deeltjes te kunnen uitwisselen.