Gaan kerstmarkten Duitsland door in 2020?

Tijdens de huidige lockdown zijn warenmarkten voor levensmiddelen bij ons in Nederland wel geopend. Is er een kans dat kerstmarkten in Duitsland ook open zijn?

3 jaar geleden
21.7K
TurfGraver
3 jaar geleden
Dat bepalen de deelstaten zelf meen ik.
Meesten zijn al geannuleerd.
TurfGraver
3 jaar geleden
Overigens is reizen naar Duitsland ook alleen toegestaan als het noodzakelijk is.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies
Een kerstmarkt bezoeken lijkt mij niet noodzakelijk. ;)
Ritsuka
3 jaar geleden
Het is niet verstandig om daar heen te gaan

Antwoorden (1)

Nee. Er geldt in Duitsland nu een totale lockdown. Alle kerstmarkten gaan niet door.
Sommige kerstmarkten gaan digitaal:
https://www.urlaubstracker.de/weihnachtsmaerkte-corona/#welche_weihnachtsmaerkte_finden_2020_statt
Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert u overigens alleen naar dit gebied te reizen als dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk.
SimonV