Kan je de corona uitslag ook op zondag krijgen?

Ik heb me nog voor afgelopen weekend laten testen, maar nog niets vernomen van de GGD. Dacht dat ik anders vandaag wel gebeld zou worden, maar het is nog steeds stil. Ik wil de GGD ook niet te veel belasten door ze terug te bellen. Vrienden zeggen dat er waarschijnlijk niets aan de hand is. Als de uitslag positief zou zijn, had de GGD allang gebeld. Zelfs op zondag. Is dat waar? Kan je de corona uitslag ook op zondag krijgen?

3 jaar geleden
3.3K
Inekez1
3 jaar geleden
Kun je de uitslag niet zien door in te loggen met je DigiD?
Utrecht
3 jaar geleden
Je wordt alleen gebeld als je positief test op covid.
Als het goed is heb je een mail gekregen dat de uitslag bekend is.
Ga naar https://coronatest.nl/ en log in met je DigiD. Dan zie je meteen of er een uitslag is.
(zou wel intussen moeten; ik ben vrijdag getest; bleek een sneltest en kreeg na 2 uur de uitslag. Negatief gelukkig).
Thecis
3 jaar geleden
@Utrecht
Op dit moment wordt je niet gebeld door de GGD met de uitslag. De mail ontvang je wel en dan kan je het resultaat terug kijken. Bij een positief resultaat wordt er binnen 2 dagen contact opgenomen door de GGD.

Antwoorden (2)

Als de uitslag bekend is, word je gebeld. Ik werd op zondagmiddag gebeld met een negatieve uitslag paar weken terug.
3 jaar geleden
Je kan de GGD ook niet terug bellen voor de uitslag.
Je kan ofwel gebeld worden, maar gemakkelijker is het om te kijken op https://coronatest.nl/ en dan kan je inloggen et je DigiD. Daar kan je het resultaat van de coronatest zien.