Kan ik als in Amsterdam verblijvende Belg naar mijn familie in België en terug?

Ik las dat enkel noodzakelijke reizen kunnen.

ronron1212
3 jaar geleden
Niet om je familie te bezoeken.
TurfGraver
3 jaar geleden
Is dat noodzakelijk dan?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verblijvend als in wonen : nee. Je kunt wel maar mag niet.
Ivana
3 jaar geleden
Noodzakelijk is een niet nader omschreven argument. Als jij het noodzakelijk vindt en dat ook aan een ander kunt overbrengen met een deugdelijke verklaring,, dan mag je naar je familie reizen.
Goeievraagstell
3 jaar geleden
Wordt het dan ook gecontroleerd door de politie?
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ik zou uitkijken want mogelijk beslissen ze straks toch voor een lockdown en zit je ergens plots vast

Antwoorden (1)

Reizen wordt afgeraden, maarja niet verboden dusja, het zou kunnen, maar de familie mag op het moment van samenkomst niet meer dan 3 personen zijn als het goed is. Je zou eventueel de ja vragenlijn kunnen bellen van het RIVM
3 jaar geleden
Goeievraagstell
3 jaar geleden
Hoezo afgeraden? Ik vernam dat alleen noodzakelijke verplaatsingen toegestaan zijn. En daaruit volgt ook de volgende vraag die ik heb gesteld: Wat verstaat men onder noodzakelijk?