Moet een sociale woningbouwvereniging vrije toegang tot lift garanderen onder Corona crisis?

Wij bewonen MITROS flat in Nieuwegein. Zes hoog woont hoestende bejaarde aan lift die galerij als balkon gebruikt. Ik mot op minder dan 50 cm afstand passeren om in lift te komen. Trappenhuis is 75 cm naast diezelfde voordeur in Stadswachter.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoe willen ze dat doen?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
U kunt ook vriendelijk vragen of deze man even naar binnen wilt stappen, zodat u op veilige afstand kunt passeren.
crispy
4 jaar geleden
wat is nu het probleem, zit die 'hoestende bejaarde' de hele tijd op de galerij? En waarom moet de woningbouwvereniging hier iets mee doen, je kan toch zelf tegen die persoon zeggen dat je er op veilige afstand langs wil kunnen lopen dus dat ze naar binnen moet?
Thecis
4 jaar geleden
@crispy,
Het probleem is wel dat heel veel mensen hier toch geen boodschap aan hebben. Ofwel omdat ze het niet belangrijk vinden, of omdat ze er teveel voor moeten laten of omdat het teveel moeite kost of door de simpelen reden dat ze het simpelweg niet het totaal begrijpen. Ik zie dit ook bij heel veel ouderen. Juist bij de groep die er vatbaar voor is helaas...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
vraag https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden gratis tel: 0800-1351
crispy
4 jaar geleden
@Thecis helaas maar al te waar. Het valt of staat met communicatie op het juiste niveau, telkens weer uitleggen waarom die 1,5 meter afstand houden zo belangrijk is. Voor een kleuter, een puber, een volwassene of een bejaarde, telkens is de wijze waarop de boodschap wordt gegeven van belang. Mijn demente schoonmoeder van 90 jaar snapt er niets van waarom ze elke paar uur haar handen moet wassen en waarom er niemand langs komt, maar ze volgt braaf de aanwijzingen van het personeel van het bejaardentehuis... gelukkig maar.
ronron1212
4 jaar geleden
Je zult toch ook in de liften in flatgebouwen die afstand moeten bewaren dus ook hier zul je mekaar moeten aanspreken even te wachten met instappen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je vraag klinkt meer als een klaagzang over je buurman! Praat met hem, dat kan ook met afstand. Verder proberen je niet zo boos te maken. Helpt niks!

Antwoorden (1)

De woningbouwvereniging heeft hier verder geen bemoeienis mee. Er zijn nu richtlijnen uitgegeven dat iedereen van elkaar afstand moet houden, en daar kan je elkaar op aanspreken. Als deze persoon de doorgang blokkeert, kan je daar dus gewoon over in gesprek gaan en uitleggen dat dit gedrag in de huidige situatie niet is toegestaan.
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
En als in gesprek gaan niet werkt , wordt het toch politie bellen vrees ik.