Is het mogelijk dat de centrale examens nog doorgaan?

Stel dat nou over een tijdje niemand meer besmet is met het coronavirus, is het dan mogelijk at de centrale examens toch nog door gaan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.1K
MarBet
4 jaar geleden
Het zou wat zijn als zo'n beslissing zomaar teruggedraaid kon worden. Deze beslissing is weloverwogen genomen en zal blijven staan. Anders kunnen scholen en examenkandidaten zich niet goed voorbereiden. Dus ook als corona over een paar weken weg zou zijn, wat niet reëel is, zal die beslissing niet meer veranderen.

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet meer mogelijk.
Het zal nog minstens maanden duren voordat groepsimmuniteit bereikt is, en dan is nog maar 60% van de bevolking besmet geweest.
Daarnaast duurt het nog maanden voor er een goed vaccin gevonden is, en daarna nog eens een jaar voordat dat vaccin voor iedereen beschikbaar zal zijn.
Toegevoegd op 29 maart 2020 11:13: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV