Hallo als iemand bij mij zit te roken is dat gevaarlijk voor het Coronavirus?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
4 jaar geleden
Wel gevaarlijk voor je gezondheid
Amadea
4 jaar geleden
En volgens mij is het voor degene die rookt als die besmet zou zijn een groter risico op ziekenhuisopname, omdat diens longblaasjes al beschadigd zijn.

Het beste antwoord

Nee omdat hij of zij rookt maakt niets uit. Alleen als hij of zij het virus bij zich draagt dan is een risico maar het roken niet.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Wie mint er en waarom?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Geen idee wie er mint, maar (mee)roken is sowieso slecht voor je. Daarnaast is het vooral slecht voor je longen, wat risico's tijdens een besmetting vergroot. En daar bovenop, als je rook inademt, dan adem je dus ook de lucht van een ander in. Dat geeft potentieel ook het risico van overdracht, al heeft dat niets met het roken zelf te maken. Toch is je antwoord, als je puur naar de vraag kijkt, niet fout. Roken is geen bepalende factor in de OVERDRACHT van Corona.
ronron1212
4 jaar geleden
De lucht met of zonder rook is er en blijft er ds die adem je toch al in. Dat roken slecht voor je is is een andere vraag dus heeft niets met het virus te maken. De rook is niet de overdrager.dat is de lucht met of zonder die rook.
LeonardN
4 jaar geleden
+totaal onbegrijpelijke min
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
@ronron1212
We zijn het eens. Ik probeer slechts je vraag te beantwoorden waarom sommige mensen minnen. Dat wil niet zeggen dat ik het met dat minnen eens ben. :-)
Thecis
4 jaar geleden
Mee eens. virussen staan er niet bekend om om op rook mee te gaan. Tot nu toe zijn ook alle berichten niet ge-ent op het feit dat roken een extra risico met zich mee brengt WAT BETREFT verspreiding.
+ voor het antwoord.