Moet je als Nederland op slot gaat door een lockdown nog werken?

4 jaar geleden
2.8K
MarBet
4 jaar geleden
Bij veel bedrijven en organisaties geldt nu al dat je zoveel mogelijk thuis moet werken. Thuiswerk kan gewoon doorgaan bij een volledige lockdown. Het hangt echt af van het werk dat je doet. Sommige processen moeten door blijven gaan, alles wat niet per se hoeft gaat via thuiswerken of valt weg.

Antwoorden (2)

Ja, ik werk in de zorg en " thuiswerken" kan niet.
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Van mij een plus als tegenhanger voor die min.
Erna55
4 jaar geleden
Zou degene die de min geeft vinden dat ik patiënten wél mee naar huis moet nemen ?
tinus1969
4 jaar geleden
Geen min, maar ook geen plus. dat je niet kunt thuiswerken, op zichzelf geen argument. Bij een lockdown zal niet-vitaal werk worden stilgelegd.
Erna55
4 jaar geleden
Ik werk in de zorg en werk dus door. Mijn opmerking dat ik niet thuis kan werken omdat ik dan patiënten mee naar huis zou moeten nemen, was cynisch bedoeld.
Summo
4 jaar geleden
Misschien ben ik de enige die het niet begrijpt, maar volgens mij spreek je jezelf tegen met dit antwoord. De vraag is: moet je nog werken en je zegt JA en vervolgens dat je niet kunt thuiswerken? Bedoel je nou dat de gewoon moet werken of klopt de ja niet en kun je niet werken?
Als er besluit tot een totale lockdown komt, zal dat besluit ook regelen wie er wel en niet nog moet werken. Als vuistregel zal gelden dat alleen vitaal werk (politie, zorg, voedselvoorziening) door mag gaan.
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Hoezo vuistregel? In Italië geldt die vuistregel niet.
gvrox
4 jaar geleden
Lijkt me vreemd als thuiswerken dan ook niet zou mogen.
tinus1969
4 jaar geleden
@SimonV hoe jbedoel je dat en heb je evt een bron/link?
SimonV
4 jaar geleden
In Europa geldt als vuistregel dat fabrieken e.d. open blijven (zie Italië en Frankrijk).
In China niet. Maar ik neem aan dat VS een potentiële lockdown in Nederland bedoelt.