Mag ik wel buiten wandelen ivm het corona virus?

ik bedoel zonder contact met mensen ! ,ik wordt behandeld voor acute leukemie

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
21.8K
Amadea
4 jaar geleden
Gewoon als je tóch iemand tegenkomt twee meter afstand houden. Zeg even dat je een zwakke weerstand hebt, dan heeft men daar heus begrip voor.
liveisgreat
4 jaar geleden
Natuurlijk mag je dat. Dat coronavirus is geen vlieg.
Volg gewoon de instructies die je wellicht gekregen hebt op vlak van hygiëne. Coronavirus is zoals elk virus of bacterie, dus als je te lage weerstand hebt, heb je meer kans om het te krijgen. Maar je moet niet nog iets extra doen dan wat je nu al doet om te vermijden dat je iets oploopt.

Antwoorden (1)

Acute leukemiepatiënten hebben bij de start al een slechte weerstand door de aantasting van hun normale bloedcelaanmaak. Door de chemotherapie zal deze weerstand nog verder verslechteren.
Voor mensen met een slechte weerstand kan het coronavirus een kwestie van leven en dood worden.

Aangezien je alleen besmet kunt raken via andere mensen of contact met besmette oppervlakten, is de kans op besmetting tijdens een buitenwandeling in je eentje natuurlijk zeer klein.
Theoretisch zou je echter wel besmet kunnen raken: je kunt niet voorspellen of je tijdens je wandeling toch besmette mensen tegen zult komen.
Ikzelf zou het risico wel nemen: een gezonde wandeling kan je weerstand versterken.
SimonV
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Goed antwoord +