Hoe eerste cyclus berekenen na stoppen met de pil?

Ik vroeg mij af (en kan dit online niet terugvinden) over wanneer ik mijn cyclus kan verwachten als ik ben gestopt met de pil. Ik ga dan even uit van 28 dagen (ondanks dat dit in de praktijk natuurlijk helemaal anders kan zijn). Ik nam de Yazz24+4 pil, welke altijd een stopweek heeft van 4 dagen.

Stel ik ben gestopt op 1 december. Moet ik dan vanaf dit punt er 28 dagen bij optellen? Of vanaf het moment dat ik een nieuwe strip zou beginnen, dus vanaf 5 december? Of vanaf het moment dat ik na het stoppen de eerste 'nep' ongesteldheid (ontrekkingsbloeding) zou hebben? (deze begon namelijk al een paar dagen voor het stoppen in de vorm van een doorbraakbloeding).

Alvast bedankt!

4 maanden geleden
Ritsuka
4 maanden geleden
Dat verschilt heel erg per persoon, je kunt het bijhouden in een app
Inekez1
4 maanden geleden
Het eerste half jaar (of soms langer) kan je cyclus nog heel onregelmatig zijn. Je lichaam heeft meerdere cycli de tijd nodig om weer een regelmatig patroon te vormen. Je kunt dus op dit moment niet voorspellen of uitrekenen wanneer je weer ongesteld wordt of wanneer je het meest vruchtbaar zou zijn.
Wmd90
4 maanden geleden
Ik begrijp dat het heel erg kan verschillen. De ene vrouw na een maand en de ander na 6 maanden bijvoorbeeld :) Maar ik vraag mij vooral af vanaf welk moment je kan beginnen met het tellen van de dagen. Dus als iemand zou zeggen 'ik werd voor het eerst weer ingesteld na 30 dagen' (ik noem maar even iets). Zijn die 30 dagen dan berekent vanaf de dag dat je stopt met de pil of vanaf het moment dat je eigenlijk de nieuwe strip zou moeten starten bijvoorbeeld? Of vanaf de eerste dag van de ontrekkingsbloeding?(die in mijn geval al gauw optrad na het stoppen met de laatste pil)

Geef als eerste antwoord