Zorgt anticonceptie voor het opzwellen van borsten?

Heb normaal geen rede om anticonceptie te nemen (geen zwangerschap risico) , dacht misschien te proberen of ik een grotere cupmaat kan krijgen .
heeft iemand hier ervaring mee ?

2 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Je anticonceptie kan meer doen dan alleen een onbedoelde zwangerschap voorkomen en/of je menstruatie helpen reguleren. Hormonale anticonceptiemethoden, zoals de pil en het hormonale spiraaltje kunnen daadwerkelijk van invloed zijn op je borstomvang. Dit komt omdat het oestrogeen en progesteron in de hormonale anticonceptie iets veroorzaken dat oedeem of waterretentie wordt genoemd. Het is meestal het meest merkbaar als je net met anticonceptie begint.
2 jaar geleden
Dat hoeft niet, maar het kan wel. Eén tot tien procent van de vrouwen krijgt met hiermee te maken. Sommige anticonceptiepillen hebben meer invloed op de borstklieren dan andere. Waar je borsten ook groter door kunnen worden, is van het vocht dat je lichaam vasthoudt.