Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je na het stoppen met de pil nog steeds 'depressie' hebben, 2 weken voor de ongesteldheid?

Ik ben in oktober 2020 begonnen met de anticonceptiepil, ik heb deze maar 2 maanden gebruikt omdat ik er heel erg depressief van werd. Voor mijn gevoel heb ik nog steeds last van deze ‘depressie’, het lijkt alsof mijn hormoonbalans nog steeds niet goed is ook al ben ik er al wel een paar maanden geleden mee gestopt. Ik word nu telkens erg depri ongv 2 weken voordat ik ongesteld word, ik had dit eerst maar 1 dag. Kan het zo zijn dat deze ‘depressie’ nog steeds door de anticonceptiepil komt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Pieterke
3 jaar geleden
Heb je dit al met je huisarts besproken?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee, ze geven aan dat je 2 maanden moet wennen maar voor mijn gevoel duurt dit al 4 maanden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er lopen nog onderzoeken over dit onderwerp. Er is namelijk nog niet heel veel bekend hierover. Het zou mogelijk nog een nasleep van je anticonceptiepil kunnen zijn, maar dit hoeft niet. Je kunt dit beter voorleggen aan je huisarts. Succes!
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding