Moet je de morning after pil slikken op een nuchtere maag?

Moet je de morning after pil nuchter slikken of kan het ieder moment van de dag? Ik heb de bijsluiter gelezen, maar over het nuchter zijn kan ik niets vinden. Er staat dus nergens expliciet of je wel of niet nuchter moet zijn.

3 jaar geleden
11.7K

Het beste antwoord

Het kan uitmaken om welke pilsoort het gaat. Ik heb het voor de ellaOne opgezocht: Je kunt deze noodpil op elk tijdstip van de dag innemen. Het maakt niet uit of dat vóór, tijdens of na een maaltijd is.
. . .
Belangrijk is juist dat de pil *zo spoedig mogelijk* na de geslachtsgemeenschap ingenomen wordt.
Toegevoegd op 29 maart 2021 17:29: tekst