Pessarium, condoom EN terugtrekken veilig genoeg?

Ik wil heel graag van de pil af en ben dat nu een maand. Ik heb nu alleen seks met condoom en mijn vriend trekt altijd terug voor hij klaarkomt. Dit kan hij goed aanvoelen zegt hij. Alsnog vind ik het doodeng. Ik wil echt niet zwanger worden. Ik wil niet meer aan de pil en een spiraaltje zie ik ook niet zitten. Daarom wil in in combinatie met condoom en terugtrekken ook nog een caya pessarium gebruiken. Zal dit genoeg bescherming zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K
tinus1969
3 jaar geleden
Wat is 'betrouwbaar genoeg'. Geen enkel voorbehoedmiddel is 100% betrouwbaar (ook de pil niet). De combi condoom/pessarium, mist goed gebruikt zal ongeveer net zo betrouwbaar zijn.

Antwoorden (1)

Zie ook de reacties: als je een condoom goed gebruikt (dus op tijd omdoen, om houden, en de rand vasthouden als zijn penis wordt teruggetrokken uit jouw vagina) is dit bijna net zo betrouwbaar als de anticonceptiepil. Als je ook nog een pessarium gebruikt ben je nog wat beter beschermd. Terugtrekken voor het klaarkomen hoeft dan echt niet, en is ook niet zinvol. Als dat een veiliger gevoel geeft kun je ook na de seks (of de volgende morgen) het condoom onder de kraan houden om te zien of er eventueel een lekje in zit; als dat het geval is kun je een morningafterpil slikken (maar ik vond zelf eigenlijk nooit een lek, die controle was er echt voor mijn geruststelling.)
En verder: seks is vooral leuk! Probeer er van te genieten, want je je KUNT er onbedoeld zwanger van raken - maar dat gebeurt van alle keren dat mensen vrijen, en goede bescherming gebruiken, maar heel weinig!
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord :)