Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb denk ik twee pillen geslikt op 1 dag maar weet het niet zeker. Wat kan ik dan het beste doen?

Ik zou eigenlijk vanavond de pil van zondag moeten slikken, maar deze heb ik al gister al geslikt? Ik weet niet wat er is gebeurd en hoe dit kan, of ik bijvoorbeeld mijn stopweek op zondag heb geëindigd ipv maandag maar ipv de pil van zondag te slikken die van maandag geslikt, of dat ik er twee op een dag heb geslikt.. Wat kan ik het beste doen?? ik heb wel seks gehad en de morning after pil geslikt maar gister heb ik weer seks gehad en nu geen morning after pil geslikt.. kan ik het beste gewoon een pil uit de reserve strip pakken?? want ik ben na vandaag klaar met mijn strip.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
14.9K
Amadea
3 jaar geleden
Het is zinloos (en zelfs slecht voor je hormoonhuishouding) om een morning after pil te slikken bovenop het dagelijks gebruik van de anticonceptiepil.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hoi! Het schijnt geen kwaad te kunnen dat je twee pillen heb geslikt, dit wordt vrij snel opgenomen en uitgescheiden door je lichaam, je moet gewoon de dag erna nog een pilnemen mits je je stripnog af moet maken. Anders zou ik zelf vandaag beginnen met je stopweek als je strip nu op is.
Eventuele bevruchting duurtzo'n 6 dagen om je baarmoeder te bereiken. Als je je druk maakt vanwege het gemeenschap hebben zou je nog een week ofzodoor kunnen slikken.
Succes x
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je na vandaag klaar zou zijn, dan zou ik een vervroegde stopweek inlassen.
Met vandaag bedoel ik de dag dat je het schreef.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 21 december 2020 15:58: tekst
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding