Kun je buiten je ouders om de anticonceptiepil krijgen?

Ik ben 17 jaar dus ik zit nog onder de zorgverzekering van mijn ouders. Ik heb overlegd met mijn ouders alleen zij zijn erg tegen medicijnen (''onnatuurlijk''). Ik wil het echter wel graag voor bepaalde redenen. Onder de 18 jaar is er nog geen eigen risico, maar krijgen ze als nog aan het eind van het jaar een brief waarin staat dat de pil vergoed wordt? Krijg ik dan een brief onder mijn naam of die van mijn ouders? Als mijn ouders een brief krijgen, staat er ook mijn naam in vermeldt en dat het om de pil gaat of alleen anticonceptiemiddel? Als ik het zelf betaal dan kan het wel alleen hoe duur is zoiets? Verder nog een vraagje wat beter is, de pil die je de hele tijd doorslikt of met een stopweek. Ik weet niet wat handiger is en de huisarts is best onduidelijk ''je mag zelf weten beide zijn goed''.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
ronron1212
3 jaar geleden
De pil is geen medicijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja maar ik bedoel over het algemeen en de pil is niet van je lichaam zelf :)

Antwoorden (1)

Neem gewoon even contact op met je huisarts, die kan dat prima uitleggen of je daarbij helpen. Hij/zij heeft beroepsgeheim dus je hoeft niet bang te zijn dat het met je ouders wordt besproken.