Maagremmers en de pil?

Mijn vriendin slikt netjes de pil, maar we hebben afgelopen weekend voor het eerst seks gehad.
Ik had niet een condoom omgedaan omdat ik vertrouwde dat ze de pil goed slikte.
Nu vertelde ze me dat ze tegen buikpijn omeprazol actavis 20mg pillen slikte, en dat ze zich zorgen maakte of dit misschien ook invloed had op de betrouwbaarheid van de pil?
Weet iemand of dit zo is, en of er ons dan zorgen moeten maken over een ongewenste zwangerschap?
Ik ben niet in haar klaargekomen, maar ik weet dat voorvocht genoeg kan zijn..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste medicijnen hebben geen invloed op de werking van de pil, en als ze dat wel hebben, wordt het altijd vermeld in de bijsluiter. Medicijnenfabrikanten weten ook dat de pil zo'n beetje het meest gebruikte voorbehoedsmiddel is. Bij medicijnen die de werking van de pil verminderen gaat het vooral om bepaalde antibiotica. En wat minder bekend is, het kruidenmiddel Sint Janskruid, dat vrij verkrijgbaar is bij drogisterijen. Bij zo'n kruidenmiddeltje staat het er niet altijd bij, en niet alle drogisten waarschuwen hiervoor, dat is dus iets om zelf op te letten.

Het beste antwoord

maak je niet ongerust
maagzuurremmers hebben geen invloed op de werking van de pil.
lees hier http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Omeprazol.aspx?mId=10704&rId=1014
de bijsluiter van de maagzuurremmer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt!
ik had zelf ook al even de bijsluiter doorgelezen, maar was bang dat ik misschien ergens overheen had gelezen..
voel me nu gerustgesteld!

Andere antwoorden (2)

Dan moet ze de bijsluiter van haar omeprazol doorlezen, als dit effect heeft op het gebruik van de anticonceptiepil zal het daar in staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik dezelfde medicijnen en heb de bijsluiter nog een keer nagelezen en het kan inderdaad geen kwaad.
Maar sowieso is de pil niet 100% betrouwbaar, dus er is altijd wel een kleine kans om zwanger te raken.