Is het mogelijk om zwanger te raken door voorvocht op je vingers, maar eerst goed hebt afgevogen?

Ik had een beetje voorvocht op mn vinger maar had het goed afgebogen dat het droog was, niet gewassen. En daarna in mn vagina deed. Kan ik zwanger raken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
13.6K

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat deze zaadjes dan allang dood zijn. Zeker als je het hebt afgeveegd.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Spermacellen kunnen een paar uur buiten het lichaam overleven
ronron1212
3 jaar geleden
Buiten het lichaam 20 tot 30 minuten.
De kans dat je hierdoor zwanger raakt is aanwezig maar echt heel klein.

Als vrouw ben je maar een paar dagen per maand vruchtbaar. En dat zijn de dagen rond je eisprong of ovulatie. Er komt dan één eicel vrij die dan 12 tot maximaal 24 uur blijft leven en bevrucht kan worden.

Op weg naar de eicel wordt de zaadcel op allerlei manieren 'tegengehouden' door het lichaam van de vrouw. Doordat er minder, en minder vruchtbare zaadcellen in het voorvocht zitten is de kans nog kleiner dat die het halen. Omdat de hand ook nog is afgeveegd zijn er in verhouding tot een normale zaadlozing nog maar weinig zaadcellen over. De kans dat die het gezond halen tot jouw eicel is dus erg klein. Maar theoretisch wel mogelijk.

Als je erg bezorgd bent, kun je er altijd nog voor kiezen om een zwangerschapstest te doen, dan weet je het zeker. (Let wel even op vanaf wanneer je deze kunt doen.)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor het uitleggen! Ik zal er goed op letten