Kan je zwanger worden als je de pil continu doorslikt?

Ik neem de pil continu door op aanraden van de dokter omdat ik endometriose heb. Toch vraag ik me af of je zwanger kan worden als je hem elke dag doorneemt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Pieterke
3 jaar geleden
De pil is nooit 100% zeker.

Antwoorden (2)

Hoi, nee als je de pil doorslikt heb je geen eisprong.
Je kunt dan niet zwanger raken
Doordat je de pil slikt, krijg je geen eisprong, en kan er dus geen bevruchting plaatsvinden. Bovendien zorgen de hormonen in de pil ervoor dat het baarmoederhalsslijm taai wordt, zodat het minder toegankelijk is voor zaadcellen. Ook maken ze de slijmvliesbekleding van de baarmoeder ongeschikt voor innesteling van een bevruchte eicel
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De kans neemt met 99% af, maar die 1% kan iedereen treffen. Daarom pil icm condoom gebruiken. Voor 100% zekerheid kun je beter een spiraal, implanon plaatsen of de man zich laten steriliseren (heel rigoureus)