Is er kans op zwangerschap na doornemen pil en vroeger stopweek inlassen?

Ik neem de pil nu voor de tweede keer door en heb al doorbloedingen ik vraag me af of dat een goed of slecht teken is? Mag ik nu ( in het midden van mijn tweede strip ) stoppen? En kan ik dan mijn regels krijgen? Ben ik dan beschermd?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Als je de pil gewoon hebt doorgeslikt, dan is het geen enkel probleem om midden in je strip te stoppen. Je bent dan nog gewoon beschermd tegen zwangerschap, zolang je je stopweek maar niet langer dan 7 dagen laat duren. In die stopweek word je dan meestal gewoon ongesteld (al is het geen echte menstruatie).

Als je overigens pas deze pil hebt en toch vrij constant bloedingen tussendoor hebt, overleg dan even met je huisarts. Het kan zijn dat een andere pil dan meer geschikt voor jou is.