Kan je zomaar 4 dagen eerder stoppen met de pil om te kijken of je zwanger bent?

Ik wil graag weten of ik zwanger ben of niet, ik wil daarom 4 dagen eerder stoppen met de pil om te kijken of ik ongesteld wordt of niet. Ik wil iets eerder stoppen omdat ik dan op tijd voor mijn vakantie niet meer ongesteld zou zijn

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.4K
Amadea
3 jaar geleden
Dat heeft geen nut. Want je wordt niet ongesteld in een stopweek van de pil, maar krijgt een onttrekkingsbloeding. En die treedt ook op in geval je intussen toch zwanger zou zijn geraakt.

Antwoorden (1)

Nee, dit kan niet zomaar. Je moet altijd minstens 1 volledige strip slikken om beschermd te blijven in je stopweek. Je kunt wel verlengen, door na je volle strip nog een aantal pillen extra te nemen.

Als je wilt weten of je zwanger bent moet je een zwangerschapstest halen, kijken of je bloed in je stopweek is geen indicatie, er zijn ook vrouwen die bloedingen blijven hebben als ze zwanger zijn.