twee keer op een dag anticonceptie pil genomen, wat moet ik morgen doen?

ik had vanochtend mijn pil geslikt en nu net was dacht ik dat ik de pil niet had gelikt dus heb ik nog een pil genomen. ik weet niet wat ik moet doen, moet ik morgen ochtend nog een pil slikken of hoeft dat niet. ik zit in mijn laatste week.
ik heb van de week wel onveilig seks gehad.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Vandeweek sex...klinkt als vóór vanochtend en dus de dag dat je twee pillen hebt genomen. Als je vóór vanochtend regelmatig hebt geslikt lijkt me niks ad hand. Morgen gewoon doorgaan met je strip. Je komt deze week alleen een pil tekort en zul je een dag eerder ongesteld worden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Je wordt niet ongesteld als je de anticonceptiepil slikt, maar krijgt in de stopweek een onttrekkingsbloeding. Dat is geen menstruatie, want er heeft geen eisprong plaatsgevonden en de baarmoeder heeft dus geen dikker slijmvlies opgebouwd dat weer wordt afgestoten als er geen bevruchting van het eitje is geweest.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@amadea Gelijk, maar in de volksmond zegt men: ik ben ongesteld geworden. In alle 50 jaar dat ik ongesteld werd heb noch ik noch de vrouwen die ik ken geroepen: goh ik heb zo'n last van mijn onttrekkingsbloeding. Ook al heet het medisch gezien zo. Net als het gebruik van 'bloedverdunner' ipv trombocytenaggregatieremmer...het zal. Vrsgenstelster begrijpt vast wel wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+++ prima duidelijk antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Menstruatie of onttrekkingsbloeding.
In beide gevallen is hetzelfde proces aan de gang, met dezelfde symptomen en gebruik je hetzelfde materiaal om de boel netjes te houden.
Sterker nog, het kan net zoveel ongemak ofwel klachten geven.
En......er zijn heel veel vrouwen die door omstandigheden geen maandelijkse rijpende eitjes hebben, sommigen nooit omdat moeder natuur niet altijd hetzelfde werkt. En de baarmoeder doet dan wel haar maandelijkse werk onder invloed van hormonen.
Kortom plus
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je zou ook vanuit een andere strip morgen een pil kunnen nemen. Zie deze strip als een soort reserve/voor dit soort gevallen. Als je perongeluk een pil laat vallen en je m niet terug vind, of als je last hebt van doorbraakbloedingen/spotting(kan het soms helpen om een extra pil te slikken. Erg handig vind ikzelf