Hoe werken "Todays Sponges" (anticonceptie)

Zat net Seinfeld te kijkenen die hadden het hierover. Hoe werkt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Het is een sponsje dat je inbrengt in de vagina. Het sluit om de baarmoederhals zodat het sperma er niet zo gemakkelijk bij komt, en er zit een spermadodend middel in zodat het sperma dat de spons bereikt, niet meer voldoende beweeglijkheid heeft om z'n weg omhoog te vinden.

Het zou als voordeel hebben dat het veel minder invloed heeft op de sensatie dan condooms, en je kunt het ruim vantevoren inbrengen zodat je niet op het moment supreme het spel moet onderbreken om een condoom om te doen. Daarbij heeft het natuurlijk het voordeel van elke hormoonvrije anticonceptiemethode, namelijk dat het niet de risico's heeft en de bijwerkingen waar sommige vrouwen bijzonder gevoelig voor zijn.

Nadeel is dat het NIET beschermt tegen SOA's, maar alleen werkt als anticonceptie. Daarbij is de betrouwbaarheid wat lager dan die van condooms en zéker dan van de pil, zo'n 89-91% bij heel precies gebruik, en zijn er aanwijzingen dat deze en soortgelijke sponsjes minder goed werken bij vrouwen die al eerder een kind hebben gebaard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel eens begrepen dat dames van lichte zeden zo'n sponsje ook gebruiken als ze ongesteld zijn, zodat het geen 'bloedbad' wordt. Het schijnt dat de man er niks van voelt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zijn dat gewoon de 'beppie' sponsjes e.d. Dat zijn sponsjes die dezelfde functie als een tampon vervullen, en als voordeel heeft dat er geen touwtje aan zit en dat je het inderdaad minder schijnt te voelen. Maar dat is toch iets anders dan deze sponsjes die voor anticonceptie bedoeld zijn en weer geen bloed opvangen. Of misschien een beetje, maar je moet het spermaticide erin 'activeren' door ze nat te maken onder de kraan, dus ik denk niet dat het erg veel bloed meer zal absorberen daarna.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beppies, maar ook andere merken, zijn gemakkelijk tijdens sex. De man voelt het inderdaad niet tijdens de sex. En voor de vrouw is het ook erg gemakkelijk en comfortabel. Je voelt het niet zitten, je kunt je vrij bewegen en vrij sex hebben. Het is dus een soort tampon zonder touwtje, maar dan lekker zacht en je moet het inwendig verwijderen, dus met je vingers naar binnen gaan. Een spons kan je minder lang inhebben en als je erg ongesteld bent, dan is het niet aan te raden, want dan kan het al na 10 minuten inhebben er voor zorgen dat door penetratie het bloed naar buiten komt, omdat de penis de spons aandrukt. Je kunt het ook tijdens zwemmen enzo gebruiken, net als een tampon. Een tampon kan nog wel eens verkeerd zitten en zo zitten dat je het voelt. Ik vind een spons echt ideaal. Vroeger gebruikten de prostituees vaak natuursponsjes die eerst erg goed uitgekookt moesten worden. Toen de oost europese dames hier naar toe kwamen, gebeurde het vaak dat ze hadden gehoord van een spons en gewoon een spons bij de supermarkt kocht, daar een stuk afknipten en die inbrachten, met alle gevaren van dien. Ik heb een poolse dame mee gemaakt die in paniek vroeg of ik die bij haar er uit kon halen. Ze kreeg hem niet te pakken. NO WAY, ik ga dat niet doen! Ik weet niet wat voor spons ze had gebruikt, ik heb haar naar de dokter op de keileweg gebracht, die daar toen 2 x per week voor de dames zat en die heeft het met heel veel moeite verwijderd. Gelukkig kan je ze nu gewoon kopen via internet of bij een drogist, sexshop enz.

Andere antwoorden (1)

Goed antwoord KleineJan, +1! Dat is inderdaad hoe het moet werken.

Het werkzame middel dat in de sponsjes zit om de spermacellen te doden is Nonoxynol-9, dat vroeger ook in zaaddodend glijmiddel op condooms zat. In Europa hebben fabrikanten jaren geleden het gebruik van Nonoxynol-9 gestaakt, omdat de werking niet bewezen kon worden en het niet zo goed voor de slijmvliezen is (met weer een verhoogde kans op infecties).