Ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen die ook de power balance (armband) dragen...?

In wat voor opzicht voelt men zich dan beter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een collega van me draagt hem sinds een paar weken. Ze voelt zich een stuk fitter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n armband werkt niet, net zoals de Biostabil.
Men voelt zich beter door het zgn placebo effect.
Je denkt dat het werkt en het werkt, terwijl er niks gebeurt.

Toegevoegd na 14 uur:
De enige die er beter van wordt is de oplichter die het verkoopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt. Als je een nepband koopt, maar heilig gelooft dat het een "echte" band is, zul je je ook beter voelen. Puur placebo-effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iemand effect voelt.... werkt het toch? Hoe het werkt is een 2e. niks mis met placebo effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schrijf ook niet dat er dat er niks met het placebo effect is
Cryofiel
13 jaar geleden
Het is wel degelijk van belang of het wel of geen placebo-effect is. Niet op de zeer korte termijn en de zeer beperkte blik van die ene patiënt die zich beter voelt. Wel als je wat verder kijkt. Als het effect echt van de armband komt, moeten we onderzoek doen naar de werking van die armband. Op die manier kunnen we de armband verbeteren, zodat hij krachtiger wordt, en ook voor andere doelen is in te zetten. Als de werking berust op het placebo-effect, moeten we het placebo-effect bestuderen. Kijken of en hoe we dat kunnen inzetten om mensen beter te maken. En ons realiseren dat dit effect bestaat; het accepteren daarvan kan ons wellicht helpen, te vertrouwen op onze eigen, innerlijke kracht, in plaats van ons afhankelijk te maken van een veronderstelde kracht buiten ons. Het veschil is dus uitermate belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is al ruim onderzoek gedaan naar placebo effecten. Dit wordt in de gezondheidszorg nauwelijks toegepast mede door "informed consent"wat zoveel betekent als: de client moet toestemming geven voor een behandeling nadat deze is voorgelicht over de mogelijkheden, onmogelijkheden en alternatieven van een behandeling. met andere woorden, je moet vooraf vertellen dat het draait om placebo effect, en dat is het effect weg...
Cryofiel
13 jaar geleden
Er is inderdaad ruim onderzoek gedaan naar placebo-effecten. We weten hoe ze werken. We weten dat ze effect hebben. We hebben er inderdaad voor gekozen de artsen eerlijk te laten zijn. Vroeger (ruwweg tot de jaren 1960) was dat niet zo. Als de arts het beter vond jou niet de waarheid te vertellen, of je zelfs voor te liegen, dan had de arts daartoe het volste recht. De arts wist het beter, dus die mocht beslissen. We hebben toen besloten dat we dat niet meer wilden. De patiënt moest volledig en eerlijk worden voorgelicht. De arts is verplicht openheid te geven. De arts is verplicht alle informatie compleet en eerlijk in het dossier te vermelden, en de patiënt mag dat dossier te allen tijde inzien. Eerlijkheid voor alles. De enige genezers die niet onder deze eerlijkheids-wetten en openheids-wetten vallen, zijn alternatieve genezers. Daardoor mogen zij dingen doen die voor artsen verboden zijn. Hieraan zien we dat de eerlijkheid van de reguliere geneeskunde ook een nadeel heeft: het uiterst nuttige placebo-effect kan nauwelijks meer worden toegepast. Misschien komt er ooit eens een mogelijkheid om gewone artsen dezelfde rechten te geven die de alternatieven zich al lang hebben toegeëigend.
Je zult je ongetwijfeld een stuk lichter voelen, en dan met name het gebied waar het geld zich doorgaans verbind.

Deze bandjes werken niet, alleen voor de bankrekening van de bedenker.

Maar ja, het is net als met placebo pillen, als je maar hard genoeg gelooft dat het werkt, dan voelt het ook alsof het werkt.