Welk ingrediënt in eikhaas kan tegen kanker werken?

Hoewel het mogelijk niet helemaal wetenschappelijk bewezen is zijn er aanwijzingen dat deze paddestoel geneeskrachtig is, en mogelijk tegen verschillende soorten kanker helpt.
Maar welke stof zou daarbij relevant zijn?

1.3K
Antoni
een jaar geleden
@erotisi, via de Wikipedia-pagina https://nl.wikipedia.org/wiki/Eikhaas kom ik op deze website https://www.mskcc.org/cancer-care/integrative-medicine/herbs/maitake. Misschien vind je daar je antwoord.
TurfGraver
een jaar geleden
Groenten en fruit bevatten belangrijke vitaminen en mineralen die je kans op kanker verkleinen. Rood vlees (bijvoorbeeld rundvlees, lamsvlees en varkensvlees) en bewerkt vlees (vlees dat is geconserveerd door middel van roken, drogen, zouten of door toevoeging van conserveringsmiddelen, zoals boterhamworst) vergroten het risico op kanker.

Antwoorden (1)

Begin december pakte een team van de universiteit van Tennessee uit met de ontdekking dat een schimmel die parasiteert op rondwormen kankerremmende stoffen produceert. Goed nieuws dat weer nieuwe perspectieven biedt aan kankeronderzoek. Wat velen niet weten, is dat tientallen soorten paddenstoelen in meer of mindere mate kankerremmend werken.
bv in eikkaas zit grifoline.
een jaar geleden
SentWierda
een jaar geleden
De bron dateert uit 2012.