kunnen mensen drukker worden door magnesium?

een jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik zou altijd even kijken naar de ingrediënten. Hulpstoffen kunnen soms klachten geven. De ene of de andere magnesiumverbinding kan nog uitmaken in werking.
Cryofiel
een jaar geleden
Magnesium wordt vaak gebruikt tegen nachtelijke spierkrampen. Ik heb al meerdere mensen erop gewezen dat magnesiumoxide daar niet tegen helpt. Magnesiumoxide wordt namelijk nauwelijks opgenomen. Het heeft hooguit een licht laxerende werking. Als je wilt dat je lichaam magnesium opneemt, kun je beter magnesiumstearaat gebruiken, of magnesiumcitraat. Dat wordt wél opgenomen. Maar dat kun je dan weer beter niet gebruiken in combinatie met calcium. Magnesium en calcium horen namelijk bij dezelfde groep chemicaliën in het periodiek systeem, dus magnesium remt de opname van calcium, en andersom - hoewel ook dat weer van een heleboel dingen afhankelijk is. Ook hier geldt echter de algemene regel dat je alleen iets moet slikken als je daar een tekort aan hebt. Het aanvullen van een niet-bestaand tekort leidt namelijk tot een overschot, en dat kan schadelijk zijn.

Antwoorden (1)

Nee. Hoge doses magnesium uit supplementen of medicijnen kunnen hoogstens misselijkheid, buikkrampen en diarree veroorzaken.
een jaar geleden