Oplossing voor angstaanvallen, derealistatie, psychotische klachten?

Ik heb al langere tijd last van angstaanvallen en psychotische klachten. De klachten zijn erger geworden na een ayahuasca ceremonie waar ik vorig jaar november aan deel nam.
Als kind had ik ook al paranormale ervaringen en angsten, maar toen was het nog niet overheersend.
Ik kamp ook met darmklachten, en heb ook gelezen dat dit psychische klachten kan veroorzaken.
Graag zou ik me geestelijk weer rustig en geaard voelen, en lichamelijk meer energie, kan iemand me hierbij helpen?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik moet er nog bij toevoegen dat ik ook beelden zie, filmpjes, flitsen. En de angsten zijn vooral verbonden met een onwerkelijk gevoel, angst voor de dood, kwijt raken van geliefden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Cryofiel
6 jaar geleden
Heb je al eens contact opgenomen met je huisarts?
Ritsuka
6 jaar geleden
Huisarts
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga naar huisarts en vraag verwijzing pshycholoog,
Huisarts. Misschien dat hij tijdelijk alprozalam wil voorschrijven,
Helpt goed tegen paniek aanvallen

Het beste antwoord

Ik raad je aan een afspraak te maken met de huisarts. Ga gelijk voor een dubbele afspraak (dubbele tijd) en schrijf vooraf je verhaal op papier.

Jouw problemen komen namelijk wel vaker voor. Ze zijn veelal goed te behandelen, met therapie, en soms ook met (tijdelijke) ondersteuning door medicijnen - als jij dat wilt natuurlijk.

Hoe eerder je begint met de behandeling, hoe beter de vooruitzichten. Afwachten leidt slechts tot diepere problemen waar je lastiger vanaf komt.

Dus niet aarzelen, maak een afspraak met je huisarts.
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Precies, opschrijven zodat je niks vergeet te vertellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie.
Ik ga regelmatig naar mijn huisarts, maar deze heeft me tot nu toe ook nog niet de passende oplossing aangeboden. Met praten kom ik in ieder geval niet verder. Ik heb al een paar homeopatische middelen geprobeerd en in het verleden een paar anti-psychotica, maar van de laatse werd ik dood ziek en depressief...
Ik hoop dus op een alternatieve geneeswijze die me kan helpen!
Cryofiel
6 jaar geleden
Het kenmerk van alternatieve behandelingen is nu juist dat de werkzaamheid nooit is aangetoond. Het is dus op z'n best een experimentele behandeling. De verbeteringen waar alternatieve behandelaars zo trots op zijn, kunnen in werkelijkheid allemaal op een andere manier worden verklaard.
tinus1969
6 jaar geleden
Laat je doorverwijzen naar een psychiater.
Cryofiel
6 jaar geleden
De psychiater is één van de mogelijkheden, maar er zijn er veel meer. Ik zou de keuze overlaten aan de huisarts. Die kan ook beoordelen of de darmproblemen er mee te maken kunnen hebben, of er los van staan. Gezien de persoonlijke geschiedenis die je beschrijft denk ik dat vooral de psychische kant van belang is. Misschien heb je een aandoening waardoor je ervaringen krijgt die losstaan van de realiteit. Pluspunt is dat je dat dondersgoed doorhebt. De huisarts kan je verder helpen. Ga vooral naar de echte expert. Niet zoeken op internet - voor je het weet kom je terecht op allerlei vage sites die wonderen beloven met "energietherapie", "magnetisme", "holistische voeding", "aardingstherapie" of iets anders vaags.

Andere antwoorden (3)

Zo snel mogelijk naar de huisarts, waarschijnlijk verwijzing voor ademhalings- en ontspannings therapie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Dinoo57, ik ga regelmatig naar mijn huisarts, maar die heeft tot nu toe ook nog geen oplossing gevonden. Het is vooral het visuele en het uittreden wat het lastig maakt, en dan daar bovenop de angstaanvallen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Daarnaast darmproblemen oplossen met goede voeding.
Darmproblemen zijn een oorzaak van vele tekorten en die zijn een groot deel van de oorzaak van je klachten.
Therapie en medicatie zijn dan slechts symptoombestrijding. Waarbij therapie wel nuttig is, maar medicatie de oorzaak verergeren kan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Darmproblemen als oorzaak van psychotische klachten, ik vind dat je gevaarlijke beweringen doet. Ja, het kan meespelen, zeker bij *veel* te weinig voeding, en niet kunnen slapen. Om eruit te komen helpt het zeker niet, dan moet er genoeg gegeten, geslapen en gedronken worden. Maar oorzaak? hoe weet je dat het niet andersom is? Darmen reageren nogal eens op je mentale toestan. Oorzaak en gevolg omdraaien helpt niet echt. En wat dacht je van ayahuasca?
dan moet je niet naar een huisarts maar naar een psycholoog die je waarschijnlijk doorstuurt naar een psychiater. waarschijnlijk loop je ergens mee rond wat je zelf nog niet weet, net als ik een tijd geleden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk dank voor je reactie. Ik ben al bij een psycholoog in therapie.
Ik stelde mijn vraag hier omdat ik hoopte op een alternatief therapeut die me kan helpen, of iemand die hier ervaring mee heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die hulpverlener moet vooral accepterend en begripvol zijn. Of hij/zij zelf in paranormale zaken gelooft, doet er - als dat goed zit - maar weinig tot niets toe. En deskundig moet diegene natuurlijk ook zijn. Ik geloof er niet in, en ik ben allergisch voor hulpverleners die ook maar een zweempje bekeerlust hebben. Maar ik ken iemand - die ik als heel goede therapeut beschouw - die daar (jaren geleden althans) anders over dacht. Het maakte niet uit: gezond omgaan met je gevoelens, jezelf goed verzorgen enz., dan blijven voor de ene patient de hallucinaties weg, en voor de andere misschien de spoken. Hij gebruikte ook gewoon termen als "dan gaat het echt spoken", en liet in het midden of je dat letterlijk of figuurlijk moest nemen. Ik had geen psychotische verschijnselen, een toenmalige vriendin van me wel. Voor haar was hij ook goed, alleen was ze tijdelijk bij hem in therapie.
Ik zou je hem zo aanbevelen, ware het niet dat hij iets voorbij Parijs woont. Beetje ver.
Ik ben groot voorstander van regulier, maar jouw verhaal lezende kan het zijn dat er werkelijk een paranormale gevoeligheid meespeelt. Nu is het heel lastig onderscheid te maken tussen werkelijk paranormale belevingen te hebben, of last te hebben van wanen en beelden die meer samenhangen met een evt. gevoeligheid voor psychose. In dat laatste geval is er medicatie nodig en evt. therapie, in het eerste geval vraagt het wat anders. Kijk eens op http://www.transpersoonlijk.nl/, deze therapeut combineert een reguliere kijk met ervaring met ook paranormale ervaringen, en er staan ervaringen op de site van mensen met vergelijkbare klachten als de jouwe. Misschien kan hij je verder helpen, mocht regulier niet afdoende zijn. Laat je i.e.g. goed informeren, ook regulier en kijk uit in het alternatieve wereldje op het vlak van pararnormaal, er zit veel kaf tussen het koren...!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
p.s. en als ik je een advies mag geven: houd het vooral AARDS!! Als je merkt dat werken met innerlijke beelden, geleide meditatie etc. niet goed voelt, meteen kappen. Een therapie moet behapbaar zijn en jouw in elke stap de regie doen houden, dat is heel belangrijk. Kies dan liever voor een directieve en vooral structurerende therapie, al dan niet in combi met medicijnen. Haptonomie kan ook goede ondersteuning zijn, door de fysieke (en daarmee aardende) invalshoek
Blijf verre van Ayuhesca, meditatie (op zich niks mis mee en ook aards, maar niet handig nu als ik jou zo leesmet jouw gevoeligheid) en voorlopig ook van spirituele interesses.
Weet niet wat voor hobbies je hebt, maar hiervoor geldt hetzelfde. Tuinieren, dieren, klussen, sporten etc. zijn goed aardend. Cursus astrologie of tarot, etc. zijn dat niet..
Veel sterkte, hopelijk voel je je snel weer wat beter
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hm.. ik heb m'n bedenkingen tegen hulpverleners met de boodschap dat wat iemand met een psychose ervaart, echt is. I de VS heb je therapeuten (meestal met hypnose werkend) die trauma's helpen verwerken die opgelopen zijn bij een onvtoering door aliens. Die ervaringen worden dan bewust gemaakt, want ze waren verdrongen. OK, dat is de VS. Maar ik ken hier ook iemand die therapie geeft, en dan bijv. ontdekt dat de oorzaak een bruut einde was aan een vorig leven. Zo heel groot is het verschil dan niet met die 'abductee' behandelingen.