Hoe werkt de techniek van Wim Hof?

Ze geven in het ebook alleen de ademhalingsoefening weg, maar niet de concentratietechniek. Hoe werkt deze?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Amadea
8 jaar geleden
Daarvoor zul je een workshop van de man zelf moeten bijwonen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Is iets met meditatie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iedereen moet er zelf maar mee doen wat hij wil.
Door middel van die ademhalingsoefeningen raak ik niet geconcentreerd, integendeel, ik val er bij in slaap.

Het beste antwoord

Concentratie technieken/meditatietechnieken (mind-set)
Concentratie technieken
Als je niet geconcentreerd bent, dan kan je nog zo gemotiveerd zijn, maar het gaat het ene oor in en het andere oor weer uit. Zonde van je tijd.
De boeddhistische monniken hebben er een mooie term voor de Monkey Mind. Dit is iets waar de meeste van ons regelmatig last van hebben. Dit houdt in dat je gedachtes van de hak op de tak springen, en dat je om die reden nooit echt geconcentreerd kan zijn. Als je niet geconcentreerd bent, kan je ook niet goed de informatie opnemen, laat staan onthouden. Concentratie is soort basis voorwaarde om snel en effectief de informatie op te nemen. Hier staan de belangrijkste concentratie technieken.

Concentratie techniek 1. Hou een mindsweep
Iets anders wat mee speelt is een Mindsweep. Heb je wel eens gehad dat er tijdens het studeren, allerlei gedachtes door je hoofd zweefden die niks met je studie te maken hebben? Logisch, heeft iedereen. Om die reden is het belangrijk om regelmatig je hoofd helemaal leeg te maken. Dit kan het beste doormiddel van een mindsweep, waarbij je alles opschrijft waar je aan moet denken.

Concentratie techniek 2. Teken tijdens vergaderingen en presentaties
Waarschijnlijk ken je het wel, je zit bij een vergadering of presentatie en je verveeld je een beetje. Wat ga je doen? Een beetje tekenen. Doodeling heet dit officieel, en hier is onderzoek naar gedaan. Als je van deze nutteloze tekeningetjes maakt, tijdens je vergaderingen, dan ben je 30% meer geconcentreerd. Hoe komt dit? De verklaring is eigenlijk heel simpel. Het maken van die tekeningetjes is een lage activiteit voor de hersenen, met als gevolg dat je prima kan luisteren naar wat er gezegd wordt. Maar het is net voldoende om de afleidende gedachtes te blokkeren.
Concentratie techniek 3. Vergeet Multitasken
Werkt multitaksen sneller? Heel simpel antwoord: nee. Sterker nog mulitasken vertraagd je leessnelheid met zo’n 32% en zorgt ervoor dat de informatie minder nauwkeurig opneemt.
Multitasken houdt in definitie in dat je twee of meer taken op exact hetzelfde moment uitvoert. Nu kan dit met sommige taken enigszins (auto rijden en bellen), maar met lezen kan dit niet. Als je iets wilt onthouden, moet je simpelweg even stoppen met lezen. Vervolgens kan je weer verder lezen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de informatie!